Nachádzate sa tu

Marketing Miner končí s porovnávačmi tovaru. S potrebnými dátami vám pomôžu líšky

Nástroj Marketing Miner informoval, že od 1. januára 2021 ukončuje podporu a vývoj produktových minerov. Pýtate sa, čo bude s vašimi dátami a štatistikami z porovnávačov? Nemajte strach, líšky sa o ne postarajú.

Aké možnosti prináša Bidding Fox, Pricing Fox a Bidding Fox Elements

Každý e-shop prichádza na trh s vlastnou stratégiou. Vie, aké PNO si môže dovoliť, na aké pozície cieliť alebo v akom rozmedzí preceňovať produkty, aby neprichádzal o zisk. Vďaka Bidding Foxu, Pricing Foxu a Bidding Fox Elements budete mať pod kontrolou nielen svoje stratégie biddingu či pricingu, ale aj dáta o cenách a pozíciách vašich konkurentov, informácie o darčekoch k nákupu a mnohé ďalšie.

Monitoring inzercie rozdelíme tématicky do 4 okruhov:

  1. identifikácia nespárovaných a nesprávne spárovaných produktov v inzercii,

  2. analýza cien produktov na základe konkurencie,

  3. vývoj pozícií na produktových kartách,

  4. prioritizovanie produktov na základe ich hodnotenia.

Ako identifikovať nespárované a nesprávne spárované produkty v inzercii

Pre úspešnú inzerciu na porovnávačoch tovaru je nevyhnutné mať produkty zaradené do správnych kategórií a na správne produktové karty.

Nespárovaný produkt

Bidding Fox dokáže diagnostikovať vašu inzerciu a identifikovať v nej problémy, upozorniť na nežiaduce situácie a odporučiť vylepšenia. V sekcii Problémy uvidíte, či máte v e-shope nespárované produkty.

V prípade, že vás zaujíma diagnostika produktov, je nutné mať nastavenú minimálne jednu stratégiu – ideálne aplikovanú na celý sortiment. Na začiatok určite oceníte možnosť tvorby testovacej stratégie.
Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox – Nespárované produkty.
Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox – Diagnostika – Nespárované produkty.

Stačí kliknúť na Vyhľadať a vypíšu sa všetky nespárované produkty. Prípadne je možné produkty exportovať a z daného súboru vytvoriť výber v Mergade. Následne ich optimalizujete, podľa požiadaviek konkrétneho porovnávača tovaru. Môže ísť napríklad o PRODUCTNAME alebo CATEGORYTEXT.


Bidding Fox Elements, za použitia spolu s Bidding Foxom alebo Pricing Foxom, ponúka element „Je produkt spárovaný?“. Ten vám do feedu pridá údaj, ktorý je naplnený číslom 0 alebo 1 – podľa toho, či je produkt spárovaný (1) alebo nie (0). Následne si vytvorte výber s nespárovanými produktami v Mergade a optimalizujte už vyššie spomenuté elementy.

Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox Elements – Je produkt spárovaný?
Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox Elements – Je produkt spárovaný?

Nesprávne spárovaný produkt

Pri veľkom počte produktov vo feede, a niekedy aj pri malom, sa môže z nepozornosti stať, že sa produkt nespáruje správne. Výsledkom je, že sa nachádza na nevhodnej produktovej karte. A to je situácia, ktorá častokrát zapríčiní žiadne prekliky, alebo naopak veľké množstvo preklikov, veľa okamžitých odchodov z webu a málo konverzií. Ako vypátrať nesprávne spárované produkty pomocou Bidding Fox Elements sa dozviete v našom článku.


Pricing Fox dokáže identifikovať vaše ponuky, ktoré sú na produktovej karte samotné. Upozornenie nájdete na stránke Diagnostika, v sekcii problémy – E-shop je sám v produktovej karte.

Užívateľské rozhranie aplikácie Pricing Fox – E-shop je sám v produktovej karte.
Užívateľské rozhranie aplikácie Pricing Fox – E-shop je sám v produktovej karte.

Analýza cien produktov na základe konkurencie

Pre vaše jednoduchšie strategické rozhodovanie a lepšiu informovanosť získate vďaka líščim aplikáciám dáta týkajúce sa konkurenčných ponúk, ale aj údaje o vývoji vášho sortimentu.

Cena konkurenčného e-shopu vo vašom exporte v Mergade

Prostredníctvom kooperácie Bidding Foxu (prípadne Pricing Foxu) s Bidding Fox Elements dokážete dostať do exportu v Mergade cenu konkurenčného e-shopu a v prípade potreby aj cenu najlacnejšieho konkurenta. Podmienkou je mať zapnuté obe aplikácie (čiže BF + BFE alebo PF + BFE) na rovnakom projekte v Mergade.

Ďalšie dôvody, prečo sa oplatí používať obe appky súčasne nájdete v tomto článku.

Zaujímavé údaje o vašich konkurentoch prináša aj samotný Bidding Fox. O tom, čo je report konkurencie, máme pripravený článok aj video.


V prípade, že sa chcete venovať cenotvorbe naplno, odporúčame využiť pricingový automat Pricing Fox. Na začiatok určite oceníte testovacie pravidlo, ktoré nevykoná žiadne zmeny v inzercii. Vďaka nemu však zistíte, ako by vyzeral vývoj cien „naostro“. Tiež si môžete vybrané údaje o produktoch vyexportovať v niekoľkých formátoch (csv, xlsx, html), čo vám opäť uľahčí monitoring a prácu s dátami.

Užívateľské rozhranie aplikácie Pricing Fox – Nastavenie Testovacieho pravidla.
Užívateľské rozhranie aplikácie Pricing Fox – Nastavenie Testovacieho pravidla.

Prostredníctvom pricingovej diagnostiky získate prehľadne vypísané problémy, varovania a odporúčania týkajúce sa vašej inzercie. Vďaka tomu dokážete problémový sortiment upraviť tak, aby všetko fungovalo správne a vy ste neprichádzali o tržby.

Produktové karty a vývoj pozícií

Použitím Bidding Foxu spolu s Bidding Fox Elements dokážete identifikovať pozíciu konkrétneho predajcu a zistené informácie následne podľa potreby využiť. S elementom BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS a BFE_S_H_PRICE_POSITIONS už pre vás nebude žiadnym tajomstvom postavenie konkurencie v biddingu či v zozname podľa ceny.

 

Na akých pozíciách sa nachádza váš sortiment v biddingu alebo podľa ceny, nájdete v grafoch, v Prehľade sortimentu aplikácie Bidding Fox.

Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox – Prehľad pozícií vášho sortimentu.
Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox – Prehľad pozícií vášho sortimentu.
Ak vás zaujíma iba informácia o pozícii podľa cena, postačí samotný nástroj Bidding Fox Elements.

Rovnako aj Pricing Fox ponúka svojim užívateľom detailné informácie o vývoji jednotlivých produktov. Získate súhrnné aj historické dáta, ktoré obsahujú údaje o vašom aj konkurenčnom sortimente. Konkrétne ide o ceny, pozície, počet produktov či TOP pozície v karte na Heureke, dostupnosť a mnohé ďalšie.

Prioritizovanie produktov na základe ich hodnotenia

Ako si rozdeliť sortiment do skupín podľa počtu hodnotení sa dozviete v našom článku na blogu.

S rozhodovaním, ktoré produkty biddovať viac a ktoré menej, pomôžu aplikácie Bidding Fox spolu s Bidding Fox elements. Napríklad si zvládnete vyfiltrovať TOP produkty a nastaviť im vyššie CPC než ostatným.

Ďalšou možnosťou je urobiť výber s najobľúbenejšími produktmi použitím elementu BFE_H_POPULARITY. Čím vyššie číslo vám element vráti, tým lepšie. Spoznáte tak najpopulárnejšie produkty vášho e-shopu a s touto informáciou ďalej naložíte podľa potreby.

A to nie je ani zďaleka všetko, čo Bidding Fox (Pricing Fox) spolu s Bidding Fox Elements dokážu.

Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox Elements – Heureka - karta produktu.
Užívateľské rozhranie aplikácie Bidding Fox Elements – Heureka - karta produktu.

 

 

Marketing Miner skončí 1. januára 2021 s podporou a vývojom produktových minerov. O to množstvo dát, ktoré vám sprostredkovával, nemusíte nutne prísť. Využite možnosti aplikácií Bidding Fox, Pricing Fox a Bidding Fox Elements. V tomto článku ste sa dozvedeli iba o zlomku funkcií a možností, ktoré nástroje prinášajú. Použití je omnoho viac, záleží na vašich potrebách, a možno aj na kreativite. Zapnite si nástroje na 15 dní zdarma a vyskúšajte ich na vlastnej koži, alebo sa prihláste na naše školenia.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Rozhovor o biddingu
Vianočná sezóna sa nezadržateľne blíži a e-shopy začínajú bojovať o pozornosť svojich zákazníkov. Bidding je jednou z variánt, vďaka ktorej môžu svoje produkty na porovnávačoch tovaru viac...
Bidding Audit
Je to skoro pol roka, čo sme vám predstavili novinku Bidding Audit. Vďaka tomuto nástroju zanalyzujete svoju inzerciu na porovnávačoch tovaru a zistíte, kde sú jej slabé miesta. Odhalí napríklad...
Septembrové novinky v Bidding Foxe, Pricing Foxe a vo svete porovnávačov
Uplynulý mesiac bol naozaj nabitý. V Pricing Foxe sme pre vás spoločne s Ondrejom Hamouzom pripravili prvú prípadovú štúdiu, z ktorej máme veľkú radosť. Priblíži vám využitie Líšky na monitoring...

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.

.