Ako dostať do exportu v Mergade cenu konkurenčného e-shopu

Na MergadoFeste 2019 som, Vážení kolegovia, sľúbil uverejniť postupy pre tvorbu cenových automatov, vylepšovanie biddingu a podobne. Dnes sa spolu pozrieme, ako si do exportov v Mergade môžete doplniť k svojim položkám tovaru (SHOPITEM) predajné ceny konkurenčného e-shopu.

Čo budete potrebovať

  • Aplikáciu Bidding Fox (dodá potrebné dáta z produktových kariet Heureky)
  • Aplikáciu Bidding Fox Elements (zapíše dáta z Bidding Foxu do exportu v Mergade)

Ako to funguje

Aplikácia Bidding Fox Elements vytvorí element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS a uloží do neho dáta z produktových kariet Heureky. Na Heureke vyzerajú ponuky e-shopov takto:

Príklad ponúk v produktovej karte Heureky.
Príklad ponúk v produktovej karte Heureky.

Aplikácia Bidding Fox získa dáta z Heureky. Následne appka Bidding Fox Elements zapíše dáta do elementu BFE_S_H_PRICE_POSITIONS. Výsledok vyzerá takto:

Krátky príklad dát z produktovej karty Heureky.
Krátky príklad dát z produktovej karty Heureky.

Ide de facto o „tabuľku“ s informáciami z produktových kariet. Tá obsahuje:

  • poradie ponuky
  •  názov predajcu
  •  cenu ponuky
  •  skladovú dostupnosť
  •  darček GIFT (nepovinné)

Nás teraz zaujímajú dve informácie – názov predajcu a cena. Názov predajcu je textový reťazec. Z uvedeného príkladu vyplýva, že môže obsahovať diakritiku, bodky, môže vyzerať ako doména, ale taktiež nemusí. Cena je čísl a má až dve desatinné čísla oddelené desatinnou bodkou.

Upozornění

Pracovný postup

1. V Mergade, v exporte pre Heureku, zapnite aplikáciu Bidding Fox a nastavte si ju. Produkty, pre ktoré potrebujete dáta musia byť aspoň v jednej stratégii. Môže ísť zároveň aj o zánovné "nulové" stratégie.

2. Zapnite aplikáciu Bidding Fox Elements.

3. V Bidding Fox Elements zapnite element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS. Pregenerujte export a skontrolujte, že element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS obsahuje dáta.

Postup po tento bod bol rovnaký ako pri:

4. Vytvorte element XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT kde „xxx“ bude názov e-shopu. Napríklad: XCOMPETITOR_MERGADOSHOPCZ_PRICE_VAT.

Stránka Elementy. Vyznačené je tlačidlo pre tvorbu nového elementu.
Stránka Elementy. Vyznačené je tlačidlo pre tvorbu nového elementu.

5. Vytvorte premennú COMPETITOR_xxx_PRICE_VAT. Prvým krokom je, že z elementu BFE_S_H_PRICE_POSITIONS vyparsujete obsah regulárnym výrazom (Mergadoshop.cz) \ | ([^ |] +) kde „Mergadoshop.cz“ nahradíte názvom sledovaného konkurenčného e-shopu. Ako názov zistiť som písal vyššie – v závere kapitoly Ako to funguje.

Príklad parsovania ceny e-shopu Vzdušín.sk.
Príklad parsovania ceny e-shopu Vzdušín.sk.

6. Vytvorte pravidlo typu „prepísať“ a do elementu XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT naplňte hodnotu premennej COMPETITOR_xxx_PRICE_VAT.

Pravidlo na naplnenie premennej do elementu. Na príklade e-shopu Vzdušín.sk
Pravidlo na naplnenie premennej do elementu. Na príklade e-shopu Vzdušín.sk

A to je celé.
Aktuálne sa Vám pri produktoch, kde je spolu s Vami aj dotyčný konkurent, objaví element s jeho predajnou cenou. Hoci sa vám môže zdať tento článok rozsiahly, je to najmä kvôli obrázkom s príkladmi postupu. V praxi ide hlavne o tri kroky, ktoré Vám zaberú najviac pár minút.

Informace

K čomu je cena konkurenčného e-shopu potrebná

Využitia Vás určite napadnú. Medzi jednoduché príklady patrí napr. výber tovaru, kde je váš e-shop lacnejší než konkurenti alebo naopak drahší. Výhodou je, že dáta sú priamo súčasťou exportu a možno ich zapojiť do výberov, ktoré riadia inzerciu. Podrobnejšie sa na využitie týchto dát pozrieme v niektorom z budúcich príspevkov.

Pridať nový komentár