Nachádzate sa tu

Ušetrite stovky eur vďaka správne spárovaným produktom na Heureke

Ak chcete vyťažiť z inzercie na porovnávačoch čo najviac, tovar musí byť zaradený v správnych kategóriách. V tomto článku si ukážeme najčastejšie príklady nesprávneho spárovania produktov na Heureke.

Profit vs. strata

Nielen pre našich predkov platilo pravidlo – oheň je dobrý sluha, ale zlý pán. V našej dobe môžeme túto symboliku použiť na porovnávače tovaru. Kto vie, ako s nimi pracovať - bude profitovať. Kto nevie, môže byť stratový.

TipO párovaní produktov a užitočných tipoch, ktoré je vhodné dodržať, existuje podrobný článok na blogu Mergada.

Najhoršie, čo sa vám môže prihodiť je nepriamo úmerné zvýšenie preklikov a zníženie objednávok. Táto situácia vznikne často práve kvôli chybne spárovaným produktom, ktoré sú na produktovej karte biddované a zároveň na jednej z prvých 4 pozícií.

 

Najčastejšie chyby

Existuje niekoľko dôvodov nesprávneho spárovania produktov. Tie najčastejšie sme pre vás zhrnuli do 4 kategórií.

1. Príslušenstvo alebo náhradný diel k tovaru na produktovej karte

Pre zjednodušenie si predstavme situáciu – na produktovej karte sa predáva snímač čiarových kódov. Všetci, až na jeden e-shop, snímač predávajú za cenu v priemere 1500 Kč. Najnižšia cena je za 255 Kč. To určite každého zákazníka zaujme a preto na tento obchod klikne.

 

Produktová karta - Snímače čiarových kódov
Produktová karta na Heureke - Snímače čiarových kódov

 

Zákazník po kliknutí na obchod zistí, že sa nejedná o snímač, ale o stojan na snímač. To nie je primárny produkt, ktorý hľadal a s najväčšou pravdepodobnosťou z obchodu odchádza späť na Heureku.

Detail produktu v e-shope - Stojan na snímač čiarových kódov
Detail produktu v e-shope - Stojan na snímač čiarových kódov

 

Čo sa deje na strane e-shopu?

E-shop produkt bidduje na 1. miesto v produktovej karte. Cena za preklik sa mu vďaka biddingu navýši, žiadnu objednávku však neprinesie. Ak sa situácia zopakuje stokrát, pri nastavenej cene 10 Kč za preklik e-shop príde o 1000 Kč bez akejkoľvek objednávky.

UpozorneniePRÍKLAD ZO ŽIVOTA: Nesprávne spárovaný biddovaný produkt zapríčinil, že zákazníci na ňom preklikali kredit za 5000 Kč, nepredal sa však ani jeden kus tohoto konkrétneho tovaru.

2. Odlišný tovar oproti tomu na produktovej karte

Opäť si to vysvetlíme na reálnom príklade. Na produktovej karte je predávaný Apple MacBook Air. Najlacnejší spomedzi všetkých je za cenu 1 188 Kč. Super cena, však?

Produktová karta - Apple MacBook Air
Produktová karta na Heureke - Apple MacBook Air

 

Po rozkliknutí obchodu sa ukáže, že nejde o MacBook, ale o silikónový kryt na iPhone 11. Aj keď produkt nie je biddovaný na produktovej karte, môže vás stáť peniaze. Na Heureke sa platí za každé kliknutie. Veľa preklikov hoci aj za minimálnu cenu môžu spôsobiť škodu.

Detail produktu v e-shope - Silikónový kryt na iPhone
Detail produktu v e-shope - Silikónový kryt na iPhone

 

3. Tonery do tlačiarne

Jedným z najproblémovejších produktov sú tonery. Heureka v nápovede vysvetľuje – “Sekcia Tonery a náplne je rozdelená na originálne, kompatibilné a renovácie. V názve produktu aj v kategórii musí byť uvedené, či ide o originálny, kompatibilný či renovácie”. A tak sa veľmi ľahko stane, že sa do produktovej karty dostane toner, ktorý tam jednoducho nepatrí.

Ďalšou nepríjemnosťou, s ktorou sa párovanie tonerov často potýka, je nesprávna farba, prípadne objem.

Produktová karta - Náplne a tonery
Produktová karta na Heureke - Náplne a tonery
Detail produktu na e-shope - toner Brother TN-325C
Detail produktu na e-shope - toner Brother TN-325C

 

4. Nesprávne spárovaný objem, váha alebo počet kusov v balení

Na produktovej karte je predávané krmivo pre mačky v 10 kg baleniach, za cenu v priemere 1 700 Kč. Jeden z e-shopov láka zákazníkov na balenie za 332 Kč. Ako je to možné?

Produktová karta - Krmivo a vitamíny pre mačky
Produktová karta na Heureke - Krmivo a vitamíny pre mačky

 

Odpoveď už pravdepodobne tušíte. Zatiaľ čo všetky ostatné obchody na produktovej karte ponúkajú krmivo v 10 kg baleniach, tento e-shop sem zaradil 1.5 kg balenie.

 

 

Uviedli sme si najčastejšie príklady nesprávneho spárovania na Heureke. Teraz už viete, na čo sa v budúcnosti zamerať, aby ste bidding zbytočne nepreplácali. V nasledujúcom článku na problematiku nadviažeme a prezradíme, ako nesprávne spárované produkty nájsť a zaradiť správne.

Ak chcete zostať v obraze a s aktuálnymi informáciami, sledujte aj naďalej náš blog a sociálne siete.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Release 7.15.0
Využite možnosti nastavenia MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktov a majte prehľad o štatistikách z vyhľadávania na Zboží.cz. Tento úkon využijú odborníci aj začiatočníci v inzercii na druhom najpopulárnejšom porovnávači v Českej republike. V novom release sme okrem tejto vychytávky predstavili aj niekoľko ďalších. Prečítajte si, v čom vám budú užitočné.
Biddovanie minimom
Používate Bidding Fox, máte nastavenú stratégiu a aj tak v produktoch vidíte nižšiu cenu za preklik ako ste čakali? V dnešnom článku si predstavíme niekoľko možností, kedy aplikácia bidduje minimom kategórie. Vysvetlíme si, v akých prípadoch k tomu dochádza, kde zistíte skutočnú cenu za preklik a kedy sa vám biddovanie minimom bude hodiť.
Exporty v Bidding Foxe
V tomto článku vám predstavíme jednotlivé typy exportov. Záleží len na vás, aké informácie sú vo vašom prípade dôležité a čo chcete pravidelne sledovať. Všetko si nastavíte podľa svojich predstáv. Exporty využijete na prácu s dátami, pri reportingu, ale aj na prezentáciu výsledkov svojim klientom.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.