Nachádzate sa tu

Ako vypátrať chybne spárované produkty v inzercii na Heureke

Odhaľme chybne spárované produkty v inzercii Heureky pomocou Mergada a Bidding Fox Elements. Odstránením nezrovnalostí zamedzíme zbytočnému preklikaniu kreditu, ktoré neprináša objednávky.

Bidding Fox Elements

Aby sme boli schopní chyby odhaliť, nezaobídeme sa bez Bidding Fox Elements. V aplikácii v oddelení „Heureka - informácie o produkte“ si aktivujeme element „2. najnižšia cena“.

Rozhranie Bidding Fox Elements
Rozhranie Bidding Fox Elements

 

Mergado

Nový pomocný element na vytvorenie výberu

V ďalšom kroku sa presunieme do Mergada, kde si vytvoríme nový element. V našom prípade sme element pomenovali „PRICE_RATIO“, do ktorého vypočítame pomer medzi našou cenou a cenou druhej najlacnejšej ponuky na produktovej karte Heureky.

Rozhranie Mergada – Elementy
Rozhranie Mergada – Elementy

 

Nové pravidlo pre výpočet pomeru cien

Následne pokračujeme vytvorením nového pravidla. Potrebujeme, aby bolo pravidlo výpočetné a aplikované na všetky produkty vo feede.

 

TIPPravidlo môžete samozrejme aplikovať aj na užší výber produktov. Záleží na tom, ako veľký výber potrebujete mať pod kontrolou.

 

Do kolónky „Element“ dosadíme ten, ktorý sme vytvorili v predošlom kroku – „PRICE_RATIO“.

Na záver dosadíme vzorec, ktorý má za úlohu pomerovať cenu každého produktu vo feede s druhou najnižšou cenou konkurenčného produktu na produktovej karte Heureky.

VÝPOČET: %PRICE_VAT%/%BFE_H_MIN_PRICE2%

Rozhranie Mergada – Pravidlá
Rozhranie Mergada – Pravidlá

 

Nový výber podozrivých produktov

Presunieme sa na podstránku „Produkty“ a vytvoríme nový výber. Ide nám o to, nájsť produkty vo feede, ktorých cena je nižšia o 70 percent v porovnaní s cenou konkurenčného výrobku na druhom mieste produktovej karty Heureky.

[PRICE_RATIO] < "0.3"

Rozhranie Mergada - Produkty
Rozhranie Mergada - Produkty
TIPV našom príklade uvádzame 70 percent, vy si prirodzene dosaďte hodnotu, ktorá má pre vás zmysel.

Týmto sme vytvorili výber potenciálnych chybne spárovaných produktov. Aby boli spárované správne, je vhodné ich z času na čas skontrolovať a podľa potreby ich zápis vo feede upraviť. V prípade, že sem nespadá ani jeden produkt, je to pre nás dobré znamenie.

Ak by ste mali ohľadne nastavenia nejasnosti, neváhajte nás kontaktovať, radi vám poradíme.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Jesenné novinky v e-commerce
Jeseň je v plnom prúde a s ňou prichádza vlna zmien, ktoré hýbu českou aj slovenskou e-commerce scénou. Prekliky zdražujú, menia sa vlastníci, do analytiky pribúdajú nové možnosti a staré procesy dostávajú nový vzhľad. Či už ste majiteľom e-shopu, marketérom alebo jednoducho milovníkom dát, toto by ste si nemali nechať ujsť.
V lišiakovej nore bolo rušno. Posledných pár mesiacov prinieslo množstvo vylepšení v našich aplikáciách – od nového API pripojenia a správ o konkurencii až po ďalšie automatizácie, ktoré urýchlia vašu prácu a zvýšia jej presnosť.
Zboží.cz sa presunulo na Sklik, a tak zmizli niektoré staré istoty. Zrazu sa vám môže biddovať menej produktov, v GA4 nevidíte Zboží.cz ako zdroj a kampane sa končia skôr, ako by mali.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.