Pre úspešnú inzerciu je potrebné pravidelne kontrolovať výsledky biddingu a stav sortimentu, a na základe toho optimalizovať stratégie. Na nasledujúcich riadkoch poradíme, aké metriky a detekcie by vám pri kontrole nemali ujsť.
- Náklady vs. obrat
- Zistite, či nastavené max. CPC stačí na dosiahnutie cieľov
- Priemerná pozícia v biddingu
- Vývoj počtu preklikov a objednávok
- Diagnostika sortimentu
- Vlastná diagnostika
- Upozornenia na detekcie diagnostiky
Náklady vs. obrat
Každého prevádzkovateľa e-shopu určite zaujíma, aký celkový obrat sa podarilo dosiahnuť za sledované časové obdobie vďaka biddingu. S tým sú úzko spojené aj náklady, ktoré ľahko potvrdia, či vyvrátia úspešnosť inzercie.
S obmedzením výšky PNO (pomeru nákladov na obrate) Bidding Fox dokáže pomôcť vďaka možnosti percentuálneho nastavenia jeho maximálnej hodnoty pri tvorbe stratégie.
![](/sites/default/files/perm/wysiwyg/vykricnik.png)
Celkovú výšku obratu, nákladov a PNO za dané časové obdobie nájdete v Prehľade aplikácie. Rozpísané výsledky nájdete na stránke Stratégie, kde sú metriky zobrazené u každej stratégie zvlášť. Úspešnosť tak bude evidentná na prvý pohľad.
Zistite, či nastavené max. CPC stačí na dosiahnutie cieľov
Stratégie, možnosti a ciele má každý inzerent iné. Niekto nehľadí na výšku CPC a chce byť na prvých pozíciách za každú cenu. Iný má obmedzený rozpočet a tak nastavuje skromnejšie ceny za preklik. To je v poriadku, je však dôležité kontrolovať, či nízko nastavené max. CPC nezabraňuje ponukám dostať sa do biddingového boxu.
Overíte to tak, že na stránke Produkty vyfiltrujte ponuky dosahujúce max. CPC a skontrolujete, či v biddingu sú alebo nie. K tomu môžete vo filtri zakliknúť checkbox „mimo bidding“. Získate tak zoznam produktov, ktorých max. CPC je nastavené príliš nízko na to, aby sa dostali na porovnávači medzi odporúčané ponuky a plnili požadované ciele.
Priemerná pozícia v biddingu
V detaile každej stratégie a produktu ľahko skontrolujete, ako sa vyvíja pozícia na produktových kartách a či zodpovedá nastavenému cieľu. Nedosahovanie môže opäť súvisieť s príliš nízko nastaveným max. CPC.
![](/sites/default/files/perm/wysiwyg/vykricnik.png)
Cielite na poslednú pozíciu biddingového boxu, ale ponuky ju nemôžu dosiahnuť? Problém nemusí byť v nízkom CPC. Preverte na produktových kartách, či porovnávač spustil možnosť cieliť na všetky biddingové pozície. Pri nízkom počte ponúk na karte môže byť biddingový box obmedzený na dve alebo tri. V takom prípade je na mieste úprava cieľa stratégie. A hoci nemôžete byť napríklad na štvrtej pozícii, Lišiak vás bude v biddingu držať.
Vývoj počtu preklikov a objednávok
K pravidelnej kontrole patrí aj počet preklikov jednotlivých produktov v pomere s počtom objednávok. V Bidding Foxe, na stránke Produkty si môžete usporiadať ponuku podľa počtu preklikov, prípadne výšky nákladov a okamžite odhalíte, či korešpondujú s objemom objednávok, resp. obratu.
Odporúčame priebežnú kontrolu aj produktov, ktoré majú mnoho preklikov, no žiadnu objednávku. Také ponuky je potrebné skontrolovať a zistiť, čím je situácia spôsobená. Vysoká preklikovosť môže znamenať napríklad zaradenie v nesprávnej produktovej karte, kedy má vaša ponuka niekoľkonásobne nižšiu cenu v porovnaní s konkurenčnou ponukou.
Diagnostika sortimentu
U priebežnej kontroly rozhodne nesmie chýbať návšteva stránky Diagnostika. Bidding Fox je šikovný nástroj a dokáže upozorniť na problémy v inzercii, či odporučiť vylepšenia. Pri naskladňovaní nového sortimentu, prípadne manipulácii alebo zmenách vo feede si postrážte napríklad nespárované produkty.
Spozornite tiež v prípade, ak ponúkate vysoko konkurenčný sortiment a Bidding Fox upozorní na produkty, ktoré ponúka málo e-shopov. Pravdepodobne je ponuka spárovaná do nesprávnej alebo duplicitnej produktovej karty. V takom prípade je potrebné ponuky prepárovať.
![](/sites/default/files/perm/wysiwyg/tip.png)
Vlastná diagnostika
Bidding Fox ponúka každému užívateľovi možnosť prispôsobiť diagnostiku svojim potrebám. Na stránke Diagnostika, podstránke Vlastné si môžete vytvoriť neobmedzené množstvo metrík podľa svojich záujmov a preferencií.
![](/sites/default/files/perm/wysiwyg/tip.png)
Upozornenia na detekcie diagnostiky
Pri každej metrike dokážete nastaviť, aby vás Bidding Fox upozornil na e-mail alebo v Mergade, v prípade nárastu či poklesu počtu produktov. Budete tak vždy v obraze, čo sa s vašim sortimentom deje.
V prípade, že ste agentúra či freelancer spravujúci inzerciu, je dôležité si z času na čas potvrdiť s klientom jeho ciele a priority. Vyhnete sa tak situácii, kedy biddujete menej dôležité ponuky, a tie, ktoré by mali byť na výslní, nespadajú do žiadnej stratégie.
Možností a metrík je v Bidding Foxe nespočetne. My sme zhrnuli tie najzásadnejšie. Využívate ich aj vy, alebo máte vlastné, ktoré v tomto článku nezazneli? V každom prípade budeme radi, ak sa s nami podelíte o skúsenosti v komentároch.
Pridať nový komentár