Ako nastaviť prvú stratégiu biddingu

Po zapnutí aplikácie, správnom prepojení s Heurekou alebo Zbožím, Google Analytics a prepojení všetkých dát, je potrebné nastaviť prvú stratégiu.

Použite náš checklist, ktorý vám pripomenie, čo všetko máte skontrolovať.

Len so správne nastavenými stratégiami bude Bidding Fox vedieť, ako má pre váš e-shop pracovať. Poďme si krok po kroku vysvetliť, ako na to.

V Mergade vytvorte výber produktov

Vyberte také produkty, ktoré spolu súvisia. Napr. máte pri nich podobnú maržu, sú to vaše najpredávanejšie produkty, potrebujete ich vypredať, alebo iné. Výber si pomenujte, najlepšie práve podľa vlastností produktov.

Prejdite do Bidding Foxu a vytvorte novú stratégiu

Pomenujte ju, vyberte pre ktorý výber produktov bude táto stratégia platná.

Teraz sa vrhneme na samotné nastavenie stratégie

  • Zvoľte jej cieľ. Teda sa zamyslite, na ktorej pozícii chcete byť vidieť. Niektoré produkty sa predávajú najlepšie z 1. pozície, iné zase z 3. Začnite napríklad na 4. pozícii a postupne zvyšujte cieľ. Sami potom uvidíte, ktorá pozícia je pre dané produkty tá najlepšia. V Diagnostike v Bidding Fox na podstránke Odporúčania nájdete ďalšiu nápovedu pre cielenie.
Dajte stratégiám dosť času, aby v nich neboli skreslené výsledky.
  • Nastavte maximálny podiel nákladov na obrate. Hodnotu môžete nastaviť, ale nemusíte. Veľmi nízke PNO môže znemožniť cielenie na niektoré pozície. Pre toto nastavenie je potrebné mať s biddingom pri vašich produktoch určité skúsenosti. V prípade, že hodnotu nevyplníte, Bidding Fox nebude v biddingu PNO zohľadňovať.

 

  • V prípade, že maximálnu hodnotu PNO nastavíte, zvoľte, ako sa majú správať produkty, ktoré tieto hodnoty dosiahnú. Môžete ich ponechať v inzercii, budú biddované minimálnym CPC kategórie a výsledné PNO pri nich môže narásť. Alebo môžete produkty, ktoré dosiahnú maximálne PNO skryť. Na Heureke sa nebudú zobrazovať do tej doby, kým sa u nich PNO opäť zníži.
Skryté produkty na Heureke nikto nenájde, preto je lepšou variantou ponechať ich v inzercii aj za cenu mierneho zvýšenia nákladov.
  • Nastavte počiatočnú cenu prekliku. Ak máte s biddingom skúsenosti a viete, aká by táto cena mohla byť, vyplňte ju. Ak skúsenosti nemáte, nechajte pole prázdne. Bidding Fox si s počiatočnou cenou prekliku dokáže poradiť sám.

 

  • Nastavte maximálne CPC. Určite viete, v akých hodnotách sa pohybujú vaše marže, alebo koľko ste v stratégii ochotní maximálne minúť. Z toho vám vyplynie maximálna možná cena za preklik.
Maximálna cena za preklik pre vás musí byť stále únosná a musíte byť ochotní ju zaplatiť. Existuje pravdepodobnosť, že túto cenu budete platiť.
  • Znižovanie CPC po dosiahnutí cieľa. Keď túto možnosť zvolíte, Bidding Fox začne automaticky znižovať CPC pri produktoch, ktoré dosiahnú stanoveného cieľa. Ak možnosť nevyberiete, bude CPC pri produktoch stále rovnaké.
Šetrite náklady na inzerciu a nechajte pri produktoch automaticky znižovať CPC.
  • Ponechanie biddingu pri produktoch, ktoré nevyhovujú nastaveniu stratégie. Pri zvolení tejto možnosti bude Bidding Fox ďalej biddovať produkty, ktoré nevyhovujú nastaveniu stratégie. Napr. budú mať vyššiu dostupnosť, ako v nastavení.

 

  • Nebiddovať položky do 5. miesta podľa ceny. V prípade, že sú vaše produkty medzi prvými 5, zvyčajne nie je potrebné biddovať. Záleží však na tom, o aký produkt alebo e-shop sa jedná, pri každom môžu byť iné výsledky.
Vyskúšajte, či vám bidding do 5. miesta môže priniesť úžitok. Nestane sa vám, že by ste padali pod túto pozíciu.

Po zaškrtnutí tejto možnosti produkty do 5. miesta automat biddovať nebude.

  • Nepozerať sa na cenu konkurencie. Túto možnosť zvoľte určite v prípade, že viete, že sú vaše produkty drahšie, než konkurenčné. Vďaka tomu sa vaše produkty dostanú do biddingu aj tak.

 

  • Teraz ešte zvoľte, či posielate tržby z porovnávača do Google Analytics s DPH 10 %, 15 %, 21 % alebo bez DPH.

 

  • Môžete nastaviť automatické vypnutie a zapnutie. Túto možnosť využijete, ak nastavujete stratégiu len na určité obdobie. (Výpredaj na 1. adventnú nedeľu = stratégia je aktívna len od soboty 1. 12., 0:00 do nedele 2. 12., 24:00). Ak chcete, aby stratégia bola spustená stále, nechajte pole voľné.

 

  • Nakoniec celé nastavenie stratégie skontrolujte a uložte.

 

Vaša prvá stratégia je nastavená a práve dochádza k jej aplikovaniu. Ďalší deň už uvidíte nejaké výsledky a po niekoľko dňoch môžete začať vyhodnocovať, či sa stratégia správa tak, ako ste čakali (napr. či stačí maximálne CPC).

Nastavení strategie

Pokud si s nastavováním Bidding Foxu stále nevíte rady, obraťte se na naše Certifikované partnery. Důkladně jsme otestovali, že s aplikací umí pracovat.

 

 

Pridať nový komentár

Ďalšie články

Nastavenie prvej stratégie pomocou nášho checklistu
September sa niesol v znamení akcií a my sme radi prijali pozvanie zúčastniť sa MergadoFestu. Jeho druhý ročník sa venoval téme expanzie do zahraničia. O svojich skúsenostiach rozprávali napríklad Adam Funiok z agentúry Besteto, alebo Jana Dzuričková z agentúry Unikum. http://tomashanacek.cz