Nachádzate sa tu

Prvé nastavenie biddingového automatu Bidding Fox

Vŕta vám hlavou, ktorý box pri nastavovaní aplikácie zakliknúť a ako vyplniť ostatné políčka, aby Lišiak fungoval správne? V článku na vás čaká popis celej stránky Nastavenie spolu s videonávodom.

Požiadavky od Heureky a Zboží.cz

O tom, aké podmienky musí e-shop splniť, aby mohol začať na porovnávačoch s biddingom, ste sa mohli dočítať v predošlom článku. V prípade, že už máte biddovanie povolené, možete sa presunúť k spusteniu a nastaveniu biddingového automatu.

Nastavenie Bidding Foxu

Po spustení aplikácie sa presuňte na podstránku Nastavenie, kde si určíte, odkiaľ bude Lišiak čerpať dáta, nastavíte notifikácie, zasielanie reportov apod.

Zdroje nákladov a obratu

Ak je pre vás podiel nákladov na obrate dôležitá metrika a chcete s ňou pracovať, ujasnite si, aký zdroj nákladov a obratu budete používať. Existujú 2 možnosti:

  1. počítať podiel nákladov na obrate z dát porovnávačov tovaru,
  2. získavať dáta prepojením Mergada s Google Analytics cez aplikáciu Keychain.

Ak plánujete čerpať údaje z Heureky, je dôležité povoliť generovanie Heureka XML reportu.

V prípade čerpania dát zo Zboží.cz je potrebné v administrácii vygenerovať API kľúč. O vygenerovaní a implementácii sa dočítate tu.

Prvé nastavenie Bidding Foxu

Preferujete sledovanie videonávodov? Dominika vám predstaví stránku Nastavenie v aplikácii Bidding Fox. Kto radšej číta, pokračujte ďalej pod videom.

 

 

Nastavenie zdroja dát

Aby sa vám dáta správne načítali, budete potrebovať funkčné napojenie na Google Analytics, alebo na porovnávač tovaru, na ktorom chcete inzerovať. Či už sa jedná o dáta týkajúce sa obratu, nákladov alebo preklikov, vždy si môžete vybrať z dvoch možností –⁠ Google Analytics alebo Heureka/Zboží.cz.

V prípade, že si nie ste istí nastavením projektu, odporúčame ponechať východzie nastavenie:

  • zdroj obratu –⁠ Google Analytics, 
  • zdroj nákladov –⁠ Heureka/Zboží.cz,
  • zdroj preklikov/objednávok –⁠ Heureka/Zboží.cz.
Nastavenie zdroja dát, týkajúcich sa obratu, nákladov a preklikov/objednávok.
Nastavenie zdroja dát, týkajúcich sa obratu, nákladov a preklikov/objednávok.

 

Nastavenie Google Analytics

V ďalšom kroku si zvolíte výšku DPH a zdroj a medium v prípade, že ich meníte pomocou UTM parametrov alebo filtrov v Google analytics.

Nastavenie výšky DPH a UTM parametrov v aplikácii Bidding Fox.
Nastavenie výšky DPH a UTM parametrov v aplikácii Bidding Fox.

 

Párovanie dát k produktom z Google Analytics

Štatistiky môžete párovať dvoma spôsobmi –⁠ podľa ITEM_ID alebo Vstupnej stránky. Obe možnosti majú svoje špecifiká. Na príkladoch uvedieme rozdiely.

 

Párovanie podľa ITEM_ID

Za predpokladu, že ITEM_ID produktov sa zhoduje s SKU kódom produktov v Google Analytics, si môžete nastaviť párovanie dát týmto spôsobom.

V praxi to vyzerá tak, že zákazník sa preklikne do e-shopu cez tričko, ale kúpi si čiapku –⁠ Google Analytics priradí nákup čiapke.

POZORJe potrebné počítať s tým, že ak sa cez tričko prekliklo do obchodu viac zákazníkov a nakoniec si kúpili iný produkt, tričku bude postupne rásť PNO a Bidding Fox jeho bidding časom utlmí.

Párovanie podľa Vstupnej stránky

Zákazník sa preklikne do e-shopu cez tričko, ale kúpi si čiapku –⁠ Google Analytics priradí nákup tričku. Vo Výkone produktu v Google Analytics sa však nákup priradí čiapke.

Pri vyhodnocovaní teda porovnávajte čísla so Vstupnými stránkami v Google Analytics.

 

Pri možnosti párovania podľa Vstupnej stránky nájdete checkboxy, ktorými si môžete pomôct pri odstraňovaní a nahradzovaní údajov zo vstupnej adresy z feedu. Využijete to napríklad v prípade, že máte v XML feede iné URL adresy oproti tým, ktoré sa prepisujú ako vstupné adresy v Google Analytics.

Párovanie štatistík podľa Vstupnej stránky.
Párovanie štatistík podľa Vstupnej stránky.

 

Nastavenie notifikácií a zasielania e-mailov

Bidding Fox dokáže kontrolovať niekoľko desiatok úkonov, týkajúcich sa hlavne problémov s inzerciou. Pod tlačítkom Nastaviť notifikácie objavíte chybové hlášky. Zapnúť si môžete tie, ktoré pre vás má zmysel sledovať. Sú to napríklad:

  • problémy v napojení na Google Analytics/Heureku/Zboží.cz,
  • strata certifikátu Overené zákazníkmi,
  • pokles kreditu pod limit na Heureke/Zboží.cz,
  • a mnohé ďalšie.

Ak nastane porucha, tak okrem zaslania notifikácie do Mergada si ju môžete nechať poslať aj na e-mail. Vďaka tomu sa včas dozviete o problémoch a ihneď zasiahnete, aby inzercia opäť fungovala správne.

V prípade, že na jednom projekte nepracuje iba jedna osoba, máte možnosť vyplniť viac e-mailov.

Nastavenie notifikácií v aplikácii Bidding Fox.
Nastavenie notifikácií v aplikácii Bidding Fox.

 

„Nice to have“ – ⁠Nastavenie reportov

Koho by nezaujímalo, či je jeho inzercia úspešná? Či už ste majiteľom e-shopu alebo agentúra spravujúca inzerciu, opäť máte možnosť nechať si zasielať pravidelné reporty na niekoľko e-mailov. Na výber máte 3 časové intervaly - týždenný, štrnásťdenný a mesačný report.

Nastavenie reportov v aplikácii Bidding Fox.
Nastavenie reportov v aplikácii Bidding Fox.

 

Keď budete mať biddingový automat nastavený, premyslite si, ktoré produkty chcete zaradiť do biddingu, prípadne na aké pozície budete na porovnávačoch cieliť. Následne sa môžete pustiť do nastavovania prvej biddingovej stratégie.

Ze života biddingového automatu

Vstupná stránka vs. ITEM_ID
Pri nastavovaní aplikácie Bidding Fox máte možnosť vybrať si, podľa čoho budete párovať štatistiky k produktom. Rozlišujeme dve možnosti –⁠ párovanie podľa vstupnej stránky alebo ITEM_ID. Obe sa vyznačujú špecifickým správaním a majú výhody a nevýhody. Zistite o nich viac.
Certifikovaní partneri
Neviete si rady s inzerciou na Heureke a Zboží.cz? Zverte svoj e-shop do skúsených rúk našich certifikovaných partnerov.
Prvá biddingová stratégia
Zapnutím aplikácie práca nekončí. Iba so správne nastavenými stratégiami bude Bidding Fox vedieť, ako má pre váš e-shop pracovať. Zistite viac, aby aj vaša inzercia bežala ako riadne premazaný stroj.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox, případové studie a tipy na články z oboru vyhledávačů zboží.