Nachádzate sa tu

Ako začať s biddingom

Rok 2020 je ovplyvnený situáciou s Covid-19, ktorá donútila množstvo predajcov uvažovať nad presunom do online prostredia. Nenechajte si ujsť rozbiehajúci sa vlak a zviditeľnite sa na porovnávačoch tovaru pomocou biddingu.

Požiadavky porovnávačov tovaru

Aby ste sa mohli pustiť do biddingu, potrebujete splniť požiadavky porovnávačov. Dostať sa do biddingu na Zboží.cz je o niečo jednoduchšie, nakoľko má nižšie nároky oproti Heureke. Ako na to sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

 

Biddovanie na Heureke

Existujú dva režimy, v ktorých môže e-shop na Heureke inzerovať.

  1. FREE režim
  2. PPC (platený) režim

V prípade plateného režimu je sortiment obchodov zaradený v produktových kartách a platí sa za preklik do e-shopu. Podľa štatistík Heureky to zvyšuje šancu prekliku až trojnásobne. A to už musí obchod na svojich tržbách spoznať.

Inzerovať v PPC režime je prvou podmienkou, ktorú musí obchod splniť na svojej ceste za biddingom. Prechod z neplateného na platený režim je jednoduchý, stačí si v administrácii vášho obchodu na Heureke dobiť kredit.

Produktová karta Heureky
Ukážka biddovaných pozícií (Kvalitné obchody) na Heureke

 

Nechajte svojich zákazníkov, aby si vás overili

Druhou podmienkou na ceste za biddovaním je získať certifikát „Overené zákazníkmi“, pričom Heureka rozlišuje dva stupne.

  • Modrý certifikát si vyslúži e-shop, ktorý za posledných 90 dní získa dostatočný počet hodnotení –⁠ v rade desiatok hodnotení a z nich minimálne 90% odporúčaní.
  • Zlatý certifikát obdrží e-shop, ktorý za posledných 90 dní získa dostatočný počet hodnotení –⁠ v rade stoviek hodnotení a z nich minimálne 97% odporúčaní.

Aby ste si certifikát udržali, percento odporúčaní nesmie klesnúť pod minimálnu hranicu. V opačnom prípade vám Heureka odznak odoberie. Viac sa na túto tému dočítate priamo na stránkach Heureky.

 

Inzercia „na hrane“

Inzerujete v PPC režime a získali ste certifikát. Čo ďalej? Skontrolujte, či máte sortiment zaradený do správnych kategórií. Je to dôležité, či už biddujete alebo nie.

V prípade, že máte produkty nesprávne zaradené a biddujete ich, chodíte po veľmi tenkom ľade. S najväčšou pravdepodobnosťou vás bude inzercia stáť kopu peňazí a neprinesie žiadne objednávky.

O najčastejších chybách v párovaní sortimentu si prečítajte v minulom článku na našom blogu. Ako chyby odhaliť zistíte tu.

V tomto momente ste urobili všetko pre to, aby ste započali úspešný bidding. Aj napriek tomu nájdete produkty, resp. produktové karty, kde Heureka biddovať nedovoľuje. Podmienkou je, aby na karte ponúkalo daný produkt minimálne päť obchodov.

Môžete to brať ako nevýhodu, no je to pre vás svojim spôsobom výhodné. Váš obchod je viditeľný a za preklik zaplatíte iba minimálny poplatok odvíjajúci sa od kategórie, v ktorej sa váš produkt nachádza.

Produktová karta Heureky
Ukážka produktovej karty na Heureke bez biddovaných pozícií - iba 3 e-shopy na karte

 

Bidding na Zboží.cz

Na Zboží.cz je bidding z vašej strany podmienený iba dostatkom kreditu. Nie je potrebný žiadny certifikát.

Aj v tomto prípade však môže byť prekážkou v biddingu nízky počet e-shopov, ktoré na produktovej karte ponúkajú rovnaký produkt. Na Zboží.cz musia byť na karte minimálne tri obchody, aby bol bidding vôbec spustený. A aby bolo možné biddovať na všetky tri pozície, musí byť na karte aspoň päť e-shopov.

Produktová karta zboží
Ukážka produktovej karty na Zboží.cz s tromi e-shopmi a jednou biddovanou pozíciou

 

Nie je to len o peniazoch

Najvyššiu pozíciu na produktovej karte nemusí získať obchod, ktorý ponúkne najvyššiu cenu za preklik. Je to zmes viacerých faktorov určujúcich, na akú pozíciu sa e-shop so svojim biddovaným sortimentom dostane.

 

Faktory ovplyvňujúce pozíciu

  • Cena produktu,
  • skladová dostupnosť,
  • hodnotenie obchodu,
  • ponúkaná cena za preklik.

 

Spĺňa váš e-shop všetky kritériá? Vyskúšajte si bidding s našou aplikáciou Bidding Fox na 15 dní zdarma. Ak vám čokoľvek nebude jasné, je tu naša online technická podpora, ktorá vám podá pomocnú ruku vždy, keď bude treba. Zviditeľnite svoj e-shop na porovnávačoch tovaru a znásobte svoje tržby skôr, ako vaši konkurenti.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Rozhovor Decathlon
Chcete načerpať inšpiráciu pre prácu s našou aplikáciou a tvorbou stratégií? Na dnešný rozhovor sme oslovili Decathlon, poprednú firmu na trhu športového vybavenia. Na otázky nám odpovedal online marketing špecialista Ing. Jan Nový. Začítajte sa do rozhovoru a získajte know-how, ktoré využijete aj pre svoj e-shop.
Správne nastavená stratégia patrí k prvotným úlohám, bez ktorých sa Lišiak v žiadnej inzercii nezaobíde. Na základe spätnej väzby sme do aplikácie pridali nie len funkciu nastavenia minimálneho cpc. Neviete si predstaviť, ako by ste takúto možnosť využili? Poďme si ju a ďalšie novinky postupne predstaviť.
Biddovanie pomocou Bidding Fox Elements
Ako efektívne využijete dáta zo Sortiment reportu a akým spôsobom ich môžete spracovať pomocou Mergada a Bidding Fox Elements? Na to si posvietime v návode od Petra Janouška, online marketing...

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.

.