Čo je to bidding?

Bidding je súčasťou PPC reklamy, kedy inzerent platí za každý jednotlivý preklik na jeho ponuku

Cieľom biddingu je prekonať ponuku konkurencie tak, aby cena bola aj pre vás čo najpriaznivejšia. Bidding funguje na akučnom princípe, ako napr. pri PPC reklamách vo fulltextových vyhľadávačoch (Seznam.cz, Google). E-shop platí za preklik iba najvyššiu potrebnú cenu pre danú pozíciu a nie nutne tú, ktorú má nastavenú vo feede (keď majú nastavené 2 Eurá a na prvej pozícii stačí len 1 Euro, zaplatia 1). 

Ako bidding funguje?

Na čo sa dá biddovať

Možnosti biddingu sa líšia podľa konkrétneho vyhľadávača. Pre predstavu uvádzame príklad dvoch najväčších porovnávačov: 


Heureka.cz (a Heureka.sk)
Na Heureke je možné biddovať v detaile produktu tam, kde sú aspoň 4 e-shopy. Zvýšením ceny za preklik sa snažíme získať lepšiu pozíciu v produktovej karte. Na Heureke platíte za preklik pri prvých štyroch TOP pozíciách, pri ostatných ponukách sa platí cena kategórie. Podrobný popis biddingu na Heureke nájdete tu

[Ukážka - Biddovaných pozícií v produktovom detaile na Heureke]
 

Zboží.cz
Aj na Zboží.cz je možné biddovať na detaile produktu, pričom biddované pozície môžu byť v tomto prípade všetky. Zboží nemá ani obmedzenie na minimálny počet e-shopov v produktovej karte, biddovať tak môžete aj tie produkty, ktoré okrem vás inzeruje napríklad len jeden ďalší e-shop. Detailný prehľad možností biddingu na Zboží.cz nájdete tu

[Ukážka Zboží.cz - aj v karte s tromi e-shopmi sa dá biddovať]

Minimálna cena za preklik

Najmenšia možná čiastka, ktorú za preklik zaplatíte je zhodne 1 Kč pre Heureku aj Zboží.cz, ostatné ceny preklikov pre Heureku sú v cenníku
Cenník podlieha prechodnému plošnému navýšeniu v sezónnom období od 1.10. - 31.12. každého roku o 25 %.

Maximálna cena za preklik

Dôležité je sledovať tiež maximálnu možnú cenu za preklik, aby sa vo vypätom období nedostala mimo vaše možnosti. Toto nastavenie môžete upraviť pomocou elementu MAX_CPC v prípade inzercie na Zboží.cz, alebo elementu HEUREKA_CPC na Heureke. Maximálne ceny za preklik majú porovnávače nastavené takto: 

Pre nastavenie ceny prekliku (bidding) vo vyhľadávaní využijete na Zboží.cz element MAX_CPC_SEARCHHeureka toto neumožňuje. Biddovať môžete aj na menších vyhľadávačoch tovaru ako je Hledejceny.cz alebo Srovname.cz (oba používajú k nastaveniu biddingu element TOLL).


Ako bidding nastaviť

Nastavenie biddingu môžete urobiť buď priamo v administrácii porovnávača, alebo vo svojom XML feede. Následujúce odstavce preto popisujú jednotlivé kroky. 

V administrácii

Heureka
Na Heureke je možné biddovať na kategórii (teda vaše položky napr. v kategórii Krbové kachle) alebo konkrétny produkt (špeciálne krbové kachle). Oboje je možné nastaviť v administrácii, kde si v ľavom stĺpci najskôr nabijete kredit (“Stav kreditu”) a potom na záložke Nastavenie cien prekliku navolíte ceny za preklik pre rôzne sekcie Heureky. 


Zboží.cz
Na Zboží.cz môžete podobne biddovať na kategórii alebo produkt, zároveň ale tiež podľa cenového rozsahu - teda napríklad biddovať konkrétnou čiastkou za preklik všetky produkty s cenou mezi 300 a 500 korunami. Zboží.cz ponúka tiež možnosť importovať CSV súbor s nastaveným biddingom.

Nastaveni cen prokliku v administraci Heureky

[Ukážka - Nastavenie cien prekliku pre kategórie v administrácii Heureky]

 

V XML feede

Cenu za preklik môžete skrz vyššie uvedené elementy upravovať aj priamo vo vašom xml feede, ktorý do cenových porovnávačov nahrávate. Tieto úpravy je možné urobiť priamo vo vašom e-shope alebo s využitím externých služieb, napr. Mergada alebo biddingových automatov, ako je Bidding Fox.