Nachádzate sa tu

Sprievodca biddingom: Ako sa pripraviť na bidding ešte pred jeho spustením?

Potrebujete objasniť, či má zmysel spúšťať automatický bidding na sortiment vášho e-shopu? Získajte istotu pri nastavovaní inzercie a výbere biddingovej stratégie. Tretí diel nášho sprievodcu vám prinesie odpovede na časté otázky, ktoré trápia e-shopárov pri bidovaní na porovnávačoch tovaru.

Podľa čoho sa rozhodnúť pre bidding?

Bidding neznamená prihodiť na každý produkt určitú čiastku a čakať, že sa posunie na produktovej karte automaticky vyššie. Pred samotným bidovaním si najskôr zanalyzujte pohyb konkurencie a premyslite si, či sa vám vyplatí inzerovať na porovnávačoch tovaru.

Poradcom pri zvažovaní biddingu môžu byť aj dáta, ktoré získate zo Sortiment reportu na Heureke:

  • Koľko konkurentov je s vami na produktovej karte.
  • Aká je vaša pozícia podľa ceny a kde na stránke sa nachádza.
  • Aké sú najnižšie a najvyššie ceny produktu – využijete to pre kontrolu, ako si stojíte s vašou ponukou.
  • Aká je vami ponúkaná cena za preklik – odsledujete si tu, či nedochádza k prebiddovaniu na iných miestach, než kde chcete biddovať.
  • informácie, ktoré vidíte pri produkte v Bidding Foxe totožné s tými, ktoré vidíte pri produkte v Sortiment reporte?
Sortiment report na Heureke je pre inzerentov dostupný iba ak má e-shop certifikát Overené zákazníkmi. Aj Zboží.cz má svoj report cien za preklik, ktorý využijete na rovnaké získanie dát.
Ukážka výpočtu ceny za kliknutie v aplikácii Bidding Fox.
Ukážka výpočtu ceny za kliknutie v aplikácii Bidding Fox.

Ako e-shopár alebo marketér si ďalej ozrejmite:

  • Ktoré produkty bidovať nechcete? Ak máte zložité vzťahy s dodávateľmi alebo bude problémom nízka marža, presmerujte pozornosť na iný druh vášho sortimentu.
  • Čo sú TOP produkty, ktoré biddovať naopak chcete?
  • Máte v ponuke aj produkty, ktorým sa budete venovať až po skúsenostiach s bidovaním u TOP produktov?
  • Akú nákladovosť si môžete dovoliť pri jednotlivých segmentoch? Nezabudnite na špeciálne skupiny produktov:
    • zákazníci ich nakupujú opakovane,
    • inzerujete z nich len jeden kus a obvykle predávate viacero naraz (napríklad pneumatiky),
    • produkty po sezóne (chcete sa ich “zbaviť” a získať peniaze alebo priestor pre nové kolekcie).
  • Aký máte rozpočet a jeho prerozdelenie?

 Štartujeme bidding

Prvým krokom je správne spárovaný sortiment, bez ktorého sa k biddingu nedostanete. Ako sa vyhnúť chybnému spárovaniu produktov na produktovej karte? Mrknite na náš článok, kde nájdete cenné tipy, ako tomu zaručene predísť. Ideálnym východiskovým bodom pre bidding je čo najviac spárovaných produktov z vašej ponuky. Ak ešte nemáte spárovaný celý sortiment, vyskúšajte bidding primárne na najdôležitejších produktoch.

Bezchybná spárovanosť produktov je pri inzercii na porovnávačoch tovaru kľúčová. Osvojte si tento úkon so spoľahlivou aplikáciou Pairing Bear. Vyskúšajte jej plnú výbavu na 30 dní zadarmo.

Aký je ďalší postup?

  1. Určite si ciele biddingu. Berte do úvahy, že záleží od povahy vášho biznisu, napríklad je pre vás prvoradá maximalizácia obratu, zisku, objemu alebo zníženie nákladovosti apod.
  2. Analyzujte súčasný stav e-shopu a jeho inzercie. Prejdite si dostupné reporty z Heureky, Zboží.cz či Google Analytics. Zamerajte sa aj na produkty, ktoré privádzajú návštevy, ale nepredávajú sa.
  3. Stanovte si biddingovú stratégiu – napríklad na základe pohybu konkurencie a vašich rozpočtových možností.
  4. Skontrolujte si bidding ďalší deň po prvom nastavení:
    • Či sa naplnili vaše očakávania (dostali ste s ana cieľové pozície?
    • Koľko vám stačí pri nastavení ceny za preklik na to, aby ste sa dostali medzi odporúčané ponuky? je to dostačujúce alebo vaša ponuka nestačí?
    • Sú niektoré produkty preklikávané častejšie ako iné? čo si z toho môžem odniesť pre ďalšie nastavenie?
    • Pri Zboží.cz môžete skontrolovať aj či vám chodí viac objednávok z výsledkov vyhľadávania alebo z produktových kariet
  5. Priebežne optimalizujeme inzerciu a vyhodnocujte už skontrolovaný bidding. Intervaly kontrol môžete následne predlžovať, napríklad po dvoch dňoch, po týždni atď.
Činnosti spojené s nastavováním biddingu.
Činnosti spojené s nastavováním biddingu.
Nastavenie biddingových stratégií nie je veda. Zvoliť môžete rovnakú stratégiu na všetky bidované produkty. Všeobecne však odporúčame rozdeliť sortiment do jednotlivých segmentov (napríklad podľa ziskovosti). Uľahčite si prácu pri ich tvorbe a zamierte na náš blog. Venovali sme im jednu celú kategóriu plnú užitočných návodov.

Premýšľate nad ručným biddingom?

Pri najdôležitejšom sortimente z vašej ponuky sa nevyhnete častým kontrolám Heureky alebo Zboží.cz. Zaberá to však množstvo času, ktorý dokážete využiť aj efektívnejšie. Zverte tieto úkony biddingovým automatom akým je aj Bidding Fox. Nástroj monitoruje nepretržite každý deň cez Heureka API stav ponúk a podľa neho nastavuje ďalšie kroky.

Nie ste už v biddingu nováčik? Zistite, ako si vedie váš tovar na porovnávači. Bezplatný nástroj Bidding Audit za vás skontroluje ponuku na Heureke a poskytne vám  komplexný pohľad na váš sortiment.

Naučíte sa pracovať s Bidding Foxom a jeho funkciami. Prihláste sa napríklad na najbližšie školenie a získajte praktické e-shopárske znalosti bezplatne.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Release 7.15.0
Využite možnosti nastavenia MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktov a majte prehľad o štatistikách z vyhľadávania na Zboží.cz. Tento úkon využijú odborníci aj začiatočníci v inzercii na druhom najpopulárnejšom porovnávači v Českej republike. V novom release sme okrem tejto vychytávky predstavili aj niekoľko ďalších. Prečítajte si, v čom vám budú užitočné.
Biddovanie minimom
Používate Bidding Fox, máte nastavenú stratégiu a aj tak v produktoch vidíte nižšiu cenu za preklik ako ste čakali? V dnešnom článku si predstavíme niekoľko možností, kedy aplikácia bidduje minimom kategórie. Vysvetlíme si, v akých prípadoch k tomu dochádza, kde zistíte skutočnú cenu za preklik a kedy sa vám biddovanie minimom bude hodiť.
Exporty v Bidding Foxe
V tomto článku vám predstavíme jednotlivé typy exportov. Záleží len na vás, aké informácie sú vo vašom prípade dôležité a čo chcete pravidelne sledovať. Všetko si nastavíte podľa svojich predstáv. Exporty využijete na prácu s dátami, pri reportingu, ale aj na prezentáciu výsledkov svojim klientom.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.