Kto nie je na porovnávačoch produktov vidieť, nepredáva. Zákazníci vidia najskôr odporúčané ponuky a až potom zoradené podľa ceny. Ako sa dostať v zozname čo najvyššie? Všetko podstatné sme pre vás zhrnuli v tomto diely. Prečítajte si ako funguje bidding na najväčších českých vyhľadávačoch produktov.
Dostaňte svoju ponuku na vyššie priečky
Ak je na produktovej karte vysoký počet konkurentov, môžete proti nim bojovať znížením cien, zatraktívnením vašej ponuky a podobne. Bidding je tiež jednou z ciest, ako sa na porovnávači zviditeľniť. Zobrazíte sa v boxe odporúčaných produktov, ktorý je umiestnený nad ponukami zoradenými podľa ceny a ide z neho do e-shopu viac než 40 % preklikov z produktového detailu.
Ako bidding funguje
Všetko prebieha na základe second-price aukcie. Vy a vaši konkurenti si zvolíte cenu za preklik (CPC). Kto ponúkne viac, má väčšiu šancu umiestniť sa na biddovacej pozícii.
Cieľom je prekonať ponuku konkurenčných e-shopov tak, aby sa váš produkt zobrazil v boxe odporúčaných obchodov za čo najnižšie náklady.
V čom sa odlišuje biddovanie na Heureke a Zboží.cz
V článku sa povenujeme dvom najväčším českým porovnávačom, Heureke a Zboží.cz. Líšia sa medzi sebou v počte:
- biddovacích možností, ktoré ponúkajú,
- e-shopov, ktoré sú pre spustenie potrebné,
- biddovacích pozícii.
Poďme si ich podrobnejšie predstaviť.
Heureka
Najskôr sa bližšie pozrieme na najväčší český vyhľadávač tovaru. Na začiatok potrebujete vedieť, kde je možné biddovať a čo by ste mali mať pripravené.
Aké možnosti ponúka Heureka
Na tomto vyhľadávači tovarov je možný bidding iba v produktovom detaile. Takéto ponuky sa potom zobrazujú v sekcii Doporučených obchodov. S inzerciou môžete ďalej pracovať a využiť tiež:
- Ponuku na TOP pozíciu a zároveň na prvú pozíciu v biddingu: Tieto miesta uvidia zákazníci najskôr, preto sa toto umiestnenie vyplatí.
- Ponuku na TOP pozíciu s preklikom k objednávke: V tomto prípade sa produkt obchodu zobrazuje na najvyššej pozícii a zákazník priamo nakupuje cez portál Heureky. Stačí, aby bol e-shop zapojený do Heureka Marketplace a nemusí biddovať.
Čo je potrebné splniť
- V prvom kroku si najskôr overte počet vašich konkurentov. Aby sa na produktovej karte bidding vôbec spustil, musia produkt inzerovať minimálne 4 e-shopy.
- Potom si zapnite PPC režim. Do administrácie stačí nahrať dostatok kreditov. Ten by mal mať stále zostatok, aby nedošlo k pozastaveniu inzercie. Čiastku je možné dobíjať automaticky pri zadaní platobnej karty.
- Máte dostatok recenzii od svojich zákazníkov? Pokiaľ nie, začnite ich zbierať. Pre zapojenie do biddingu je potreba vlastniť certifikát Overené zákazníkmi.
Môžete získať modrý alebo zlatý certifikát Overené zákazníkmi. Všetko sa odvíja od toho, koľko referencii máte k dispozícii a ako vás zákazníci hodnotia.
-
V prípade, že máte zapnutý PPC režim, spárujte vaše produkty do produktových kariet. Ide o ich zaradenie do správnych kategórii. Pokiaľ máte vo svojej ponuke stovky alebo tisíce položiek a potrebujete ich hromadne spárovať, využite aplikáciu Pairing Bear alebo Bidding Fox Elements. Potom si všetko skontrolujte v prehľade spárovanosti produktov.
Viac o tom, ako jednotlivé podmienky splniť a na čo si dať pozor, si povieme nabudúce.
Zboží.cz
Na tomto porovnávači funguje menší počet e-shopov, ponúka však väčšie množstvo miest, na ktorých je bidding možné uplatniť. Poďme si ich všetky ukázať.
Aké možnosti poskytuje Zboží.cz
Na Zboží.cz môžete svoje produkty biddovať:
- V detaily produktu
Pre sortiment sú vytvorené karty, na ktoré sa e-shopy párujú podľa zhody názvu. Ak chcete zvýšiť šancu spárovania, doporučujeme mať vo feede vložený EAN kód.
- Vo fulltextovom vyhľadávaní
Pri zadaní kľúčového slova sa zobrazia najskôr položky spárované na kartách a ďalej ponuky jednotlivých e-shopov.
- Vo výpise kategórie
V tomto prípade sú za sebou zoradené jednotlivé obchody v danej kategórii. - V hľadaní v kategórii
Čo je pre bidding na Zboží.cz potrebné
- Skontrolujte si koľko e-shopov ponúka rovnaký produkt ako vy. Mali by byť minimálne tri.
- Do administrácie nahrajte dostatočný kredit.
Bidding vám pomôže dostať sa nielen na konkrétnu pozíciu porovnávača, ale pri správnom nastavení stratégie dokáže plniť stanovené obchodné ciele: To môže byť zvýšenie obratu, maximalizácia počtu objednávok, zníženie nákladov atď. Sledujte nášho Sprievodcu a naučte sa základy tak, že ho budete sami hravo ovládať.
Pridať nový komentár