Nachádzate sa tu

Čo je bidding a ako funguje

Premýšľate, ako zviditeľniť svoj e-shop na Heureke a Zboží.cz? Na nasledujúcich riadkoch sa dočítate o biddingu na porovnávačoch a o jeho možnostiach a výhodách.

Ako funguje bidding na porovnávačoch tovaru

Bidding je forma PPC reklamy (pay per click), kde platíte za prekliknutie zákazníka na vašu stránku. Funguje na aukčnom princípe. Vy ponúkate cenu za preklik a s ňou vstupujete do aukcie medzi konkurentov.

Manuálny vs. automatický bidding

Ak cenu prekliku nastavujete v administrácii porovnávačov tovaru, prípadne pomocou nástroja na úpravu feedu –⁠ ide o manuálny bidding.

V prípade, že využívate biddovací automat, máte možnosť nastaviť maximálnu cenu za preklik, ktorú ste ochotní zaplatiť. Cena prekliku nie je vo väčšine prípadov rovnaká, ako vami nastavené maximum. Strhne sa iba čiastka, ktorá stačí na udržanie vášho e-shopu v zozname odporúčaných obchodov.

Ponúknutá cena za preklik je len jedným z faktorov, ktorý rozhoduje o pozícii, na ktorej sa váš sortiment v biddingu umiestni. Dôležitú rolu hrá aj skladová dostupnosť, hodnotenie obchodu a ďalšie. V odkazoch na články nájdete všetky kritériá Heureky a Zboží.cz.
Príklad aukčného modelu na Zboží.cz.
Príklad aukčného modelu na Zboží.cz.

Prečo biddovať

Na Slovensku je aktuálne viac ako 12 tisíc fungujúcich e-shopov. V Českej republike existuje viac ako 42 tisíc e-shopov. Pri tomto počte sa stáva, že rovnaký produkt ponúka súčasne niekoľko desiatok obchodov. E-shopy medzi sebou súperia o zákazníka cenou sortimentu, darčekom k objednávke či dopravou zdarma.

Sto e-shopov ponúkajúcich jeden druh pneumatík na Heureke.
Sto e-shopov ponúkajúcich jeden druh pneumatík na Heureke.

 

Pomocou biddingu (navýšením ceny za preklik) svoju ponuku zviditeľníte. Dostanete sa do boxu medzi odporúčané e-shopy, ktorý je pred výpisom najlacnejších e-shopov.

Heureka zo svojich štatistických dát zistila, že ak e-shop začne biddovať, zvýši sa mu preklikovosť v priemere o 45%.

Kde môžete biddovať na Heureke a Zboží.cz

Na Heureke môžete biddovať iba ponuky v produktovom detaile.
V prípade manuálneho biddovania prebieha nastavenie cien za preklik v administrácii Heureky na úrovni produktov alebo kategórií.

Nastavenie cien za preklik na úrovni kategórie - Heureka.
Nastavenie cien za preklik na úrovni kategórie - Heureka.

 

Na Zboží.cz môžete biddovať ponuky v detaile produktu, vo fulltextovom vyhľadávaní, v hľadaní v kategórii alebo vo výpise kategórie.

O manuálnom biddingu v administrácii Zboží.cz sa dočítate viac priamo na ich blogu.


Oproti Heureke má Zboží.cz viac biddovacích možnost. Ak vás zaujímajú detaily, je im venovaný celý článok na našom blogu.

Pre biddovanie v produktovom detaile je nevyhnutné mať správne spárovaný sortiment.

Časová náročnosť na manuálnu správu biddingu je väčšia, čím väčší je e-shop. Aj u malého e-shopu to však môže zabrať množstvo času, pretože každú zmenu musí niekto manuálne naklikať. Záleží to aj od počtu produktov, ktoré chce obchod biddovať, alebo od aktívnosti konkurencie.

Automatický bidding

Aby ste mohli biddovať automaticky, neobídete sa bez biddovacieho automatu, ako je napríklad Bidding Fox. Ten vám dokáže ušetriť množstvo času a často aj peňazí. Prostredníctvom automatu si vytvoríte výbery produktov, na každý výber aplikujete stratégiu na mieru a už len stačí kontrolovať, vyhodnocovať a v prípade potreby upravovať.



Vidíte v biddingu potenciál? Ak áno, smelo sa pustite do čítania ďalších článkov určených biddingovým nováčikom a priblížte sa k svojmu cieľu –⁠ zviditeľniť svoj sortiment na Heureke a Zboží.cz.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Čo priebežne kontrolovať v aplikácii Bidding Fox
Pre úspešnú inzerciu je potrebné pravidelne kontrolovať výsledky biddingu a stav sortimentu, a na základe toho optimalizovať stratégie. Na nasledujúcich riadkoch poradíme, aké metriky a detekcie by vám pri kontrole nemali ujsť.
Bidding Fox News
Hľadáte zdroje aktualít zo sveta biddingu, pricingu a porovnávačov tovaru? Už viac nemusíte –⁠ ste na správnej adrese. V Bidding Fox News vás čakajú novinky z lišiackej aplikácie, tipy na expanziu s Mergadom, zmeny na Heureke či niekoľko mesiacov pripravované prekvapenie od Pricing Foxu. Užite si svoju pravidelnú dávku e-commerce aktualít.
Šiesty diel
Zoznámte sa s funkciou Znižovať CPC po dosiahnutí cieľa. Tento nenápadný checkbox v nastavení stratégie dokáže divy. Jeho užitočnosť sa líši e-shop od e-shopu. Dokáže pomôcť, ale nie v každom prípade. Preto je potrebné, aby ste poznali jeho úskalia, otestovali ho a bidding riadili na základe výsledkov. Všetko vám vysvetlíme vo videu.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.

.