Nachádzate sa tu

Párovanie štatistík k produktom z Google Analytics

Pri nastavovaní aplikácie Bidding Fox máte možnosť vybrať si, podľa čoho budete párovať štatistiky k produktom. Rozlišujeme dve možnosti –⁠ párovanie podľa vstupnej stránky alebo ITEM_ID. Obe sa vyznačujú špecifickým správaním a majú výhody a nevýhody. Zistite o nich viac.

Vstupná stránka vs. ITEM_ID

V aplikácii Bidding Fox nájdete na stránke Nastavenie možnosť vybrať si, akým spôsobom budete párovať štatistiky k produktom z Google Analytics. Ako sme už uviedli vyššie, párovanie môže prebiehať podľa vstupnej stránky alebo ITEM_ID. Je pre vás táto téma španielskou dedinou? Po prečítaní článku v tom budete mať jasno.

Párovanie štatistík k produktom podľa Vstupnej stránky vs. ITEM_ID.
Párovanie štatistík k produktom podľa Vstupnej stránky vs. ITEM_ID.

Párovanie štatistík k produktom podľa vstupnej stránky

Na príklade si uvedieme, ako vyzerá párovanie štatistík podľa vstupnej stránky v praxi. Zákazník sa preklikne do e-shopu cez rukavice, ale nakoniec sa rozhodne kúpiť čiapku.

Bidding Fox priradí nákup rukaviciam, vo Výkone produktu v Google Analytics sa však nákup priradí čiapke. Preto sa pri porovnaní výkonu môže zdať, že každý zdroj tvrdí niečo iné. Vyriešite to tým, že porovnáte výkon v Bidding Foxe so Vstupnými stránkami v Google Analytics.

 

V aplikácii Bidding Fox, v záložke Nastavenie, pod Nastavením Google Analytics nájdete po označení možnosti párovania podľa Vstupnej stránky checkboxy:

  • odstraňovať časť URL za znakom #,
  • odstraňovať UTM parametry z URL adries,
  • rozšírené nastavenie (použitím regulárnych výrazov nájdete a nahradíte časť URL).

Môžete si tak pomôct pri odstraňovaní a nahradzovaní údajov zo vstupnej adresy z feedu. Využijete to napríklad v prípade, že máte v XML feede iné URL adresy oproti tým, ktoré sa prepisujú ako vstupné adresy v Google Analytics.

Odstránenie UTM parametrov z URL adresy.
Odstránenie UTM parametrov z URL adresy.

Párovanie štatistík k produktom podľa ITEM_ID

Tento spôsob bude fungovať iba za predpokladu, že ITEM_ID produktov sa zhoduje s SKU kódom produktov v Google Analytics. Druhou podmienkou je aktivované Enhanced ecommerce meranie v Google Analytics. Bez neho neuvidíte prekliky.

V prípade, že podmienky nespĺňate, jednoducho si prepnite v aplikácii Bidding Fox zdroj preklikov na Heureku alebo Zboží.cz.

Zdroj preklikov nastavený na Heureku.
Zdroj preklikov nastavený na Heureku.

ITEM_ID v praxi

Pre predstavu si to uvedieme na rovnakom príklade, ako u párovania podľa vstupnej stránky. Zákazník sa preklikne do e-shopu cez rukavice, ale nakoniec sa rozhodne kúpiť čiapku.

Bidding Fox priradí nákup čiapke. Rovnaký údaj uvidíte aj vo Výkone produktu v Google Analytics.

Úskalie párovania štatistík k produktom podľa ITEM_ID

Úskalím je v tomto prípade zvyšujúce sa PNO rukavíc. Ak sa viac zákazníkov cez ne prekliklo do e-shopu, ale rozhodli sa kúpiť iný produkt, tak rukavice predstavujú úspešný vstup do obchodu. Kvôli rastúcemu PNO sa však ich bidding utlmí a obchod môže kvôli tomu prísť o tržby z iných produktov, na ktoré zákazníci narazili vďaka rukaviciam.

 

Teraz už viete, aké sú plusy a mínusy oboch variant párovania štatistík k produktom. Vyberte si tú, ktorá vám bude viac vyhovovať a podeľte sa s nami o vaše skúsenosti.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Marketing Miner končí s porovnávačmi tovaru. S potrebnými dátami vám pomôžu líšky
Nástroj Marketing Miner informoval, že od 1. januára 2021 ukončuje podporu a vývoj produktových minerov. Pýtate sa, čo bude s vašimi dátami a štatistikami z porovnávačov? Nemajte strach, líšky sa o ne postarajú.
Predvianočné vylepšenie inzercie
Vianoce sa blížia a zákazníci začínajú objednávať, ako na bežiacom páse. My vám predstavujeme tipy, ktoré nevyžadujú veľký zásah do e-shopu a stíhate ich svojpomocne aplikovať ešte v predvianočnej sezóne. Ako vylepšíte svoju inzerciu?
Automatický alebo ručný bidding
Ručné úpravy jednotlivých položiek sú obvykle veľmi časovo náročné a čím viac položiek je, tým viac úsilia to vyžaduje. Nezáleží na tom, či meníte produktom kategórie, nahrávate fotografie novým ponukám alebo revidujete cenu za preklik na Heureke. Každá možnosť automatizácie sa počíta a väčšinou má aj ďalšie benefity, ako len úsporu času, ktorý následne môžete venovať kreatívnym a strategickým činnostiam.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox, prípadové štúdie a tipy na články z odboru vyhľadávačov tovaru.