Nachádzate sa tu

Párovanie štatistík k produktom z Google Analytics

Pri nastavovaní aplikácie Bidding Fox máte možnosť vybrať si, podľa čoho budete párovať štatistiky k produktom. Rozlišujeme dve možnosti –⁠ párovanie podľa vstupnej stránky alebo ITEM_ID. Obe sa vyznačujú špecifickým správaním a majú výhody a nevýhody. Zistite o nich viac.

Vstupná stránka vs. ITEM_ID

V aplikácii Bidding Fox nájdete na stránke Nastavenie možnosť vybrať si, akým spôsobom budete párovať štatistiky k produktom z Google Analytics. Ako sme už uviedli vyššie, párovanie môže prebiehať podľa vstupnej stránky alebo ITEM_ID. Je pre vás táto téma španielskou dedinou? Po prečítaní článku v tom budete mať jasno.

Párovanie štatistík k produktom podľa Vstupnej stránky vs. ITEM_ID.
Párovanie štatistík k produktom podľa Vstupnej stránky vs. ITEM_ID.

Párovanie štatistík k produktom podľa vstupnej stránky

Na príklade si uvedieme, ako vyzerá párovanie štatistík podľa vstupnej stránky v praxi. Zákazník sa preklikne do e-shopu cez rukavice, ale nakoniec sa rozhodne kúpiť čiapku.

Bidding Fox priradí nákup rukaviciam, vo Výkone produktu v Google Analytics sa však nákup priradí čiapke. Preto sa pri porovnaní výkonu môže zdať, že každý zdroj tvrdí niečo iné. Vyriešite to tým, že porovnáte výkon v Bidding Foxe so Vstupnými stránkami v Google Analytics.

 

V aplikácii Bidding Fox, v záložke Nastavenie, pod Nastavením Google Analytics nájdete po označení možnosti párovania podľa Vstupnej stránky checkboxy:

  • odstraňovať časť URL za znakom #,
  • odstraňovať UTM parametry z URL adries,
  • rozšírené nastavenie (použitím regulárnych výrazov nájdete a nahradíte časť URL).

Môžete si tak pomôct pri odstraňovaní a nahradzovaní údajov zo vstupnej adresy z feedu. Využijete to napríklad v prípade, že máte v XML feede iné URL adresy oproti tým, ktoré sa prepisujú ako vstupné adresy v Google Analytics.

Odstránenie UTM parametrov z URL adresy.
Odstránenie UTM parametrov z URL adresy.

Párovanie štatistík k produktom podľa ITEM_ID

Tento spôsob bude fungovať iba za predpokladu, že ITEM_ID produktov sa zhoduje s SKU kódom produktov v Google Analytics. Druhou podmienkou je aktivované Enhanced ecommerce meranie v Google Analytics. Bez neho neuvidíte prekliky.

V prípade, že podmienky nespĺňate, jednoducho si prepnite v aplikácii Bidding Fox zdroj preklikov na Heureku alebo Zboží.cz.

Zdroj preklikov nastavený na Heureku.
Zdroj preklikov nastavený na Heureku.

ITEM_ID v praxi

Pre predstavu si to uvedieme na rovnakom príklade, ako u párovania podľa vstupnej stránky. Zákazník sa preklikne do e-shopu cez rukavice, ale nakoniec sa rozhodne kúpiť čiapku.

Bidding Fox priradí nákup čiapke. Rovnaký údaj uvidíte aj vo Výkone produktu v Google Analytics.

Úskalie párovania štatistík k produktom podľa ITEM_ID

Úskalím je v tomto prípade zvyšujúce sa PNO rukavíc. Ak sa viac zákazníkov cez ne prekliklo do e-shopu, ale rozhodli sa kúpiť iný produkt, tak rukavice predstavujú úspešný vstup do obchodu. Kvôli rastúcemu PNO sa však ich bidding utlmí a obchod môže kvôli tomu prísť o tržby z iných produktov, na ktoré zákazníci narazili vďaka rukaviciam.

 

Teraz už viete, aké sú plusy a mínusy oboch variant párovania štatistík k produktom. Vyberte si tú, ktorá vám bude viac vyhovovať a podeľte sa s nami o vaše skúsenosti.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Release 7.15.0
Využite možnosti nastavenia MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktov a majte prehľad o štatistikách z vyhľadávania na Zboží.cz. Tento úkon využijú odborníci aj začiatočníci v inzercii na druhom najpopulárnejšom porovnávači v Českej republike. V novom release sme okrem tejto vychytávky predstavili aj niekoľko ďalších. Prečítajte si, v čom vám budú užitočné.
Biddovanie minimom
Používate Bidding Fox, máte nastavenú stratégiu a aj tak v produktoch vidíte nižšiu cenu za preklik ako ste čakali? V dnešnom článku si predstavíme niekoľko možností, kedy aplikácia bidduje minimom kategórie. Vysvetlíme si, v akých prípadoch k tomu dochádza, kde zistíte skutočnú cenu za preklik a kedy sa vám biddovanie minimom bude hodiť.
Exporty v Bidding Foxe
V tomto článku vám predstavíme jednotlivé typy exportov. Záleží len na vás, aké informácie sú vo vašom prípade dôležité a čo chcete pravidelne sledovať. Všetko si nastavíte podľa svojich predstáv. Exporty využijete na prácu s dátami, pri reportingu, ale aj na prezentáciu výsledkov svojim klientom.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.