Nachádzate sa tu

9 predvianočných tipov pre e-shopy

Vianoce sa blížia a zákazníci začínajú objednávať, ako na bežiacom páse. My vám predstavujeme tipy, ktoré nevyžadujú veľký zásah do e-shopu a stíhate ich svojpomocne aplikovať ešte v predvianočnej sezóne. Ako vylepšíte svoju inzerciu?

1) Kontrola feedu a produktových obrázkov

Mergado a Feed Image Editor zdarma skontrolujú váš feed a obrázky v ňom. Jedná sa o rýchlu a bezplatnú revíziu. Na základe výsledku auditu upravíte prípadné nedostatky a neprídete vďaka tomu o tržby.

2) Priechodnosť e-shopu

Vytvorte objednávku vo vlastnom e-shope, v anonymnom okne. Zaistíte si tak pohľad očami zákazníka.

Zamerajte sa na priechodnosť webu. Cesta, od pridania tovaru do košíka až po zaplatenie, musí byť bezchybná a plynulá. Uistite sa, že všetky procesy fungujú tak, ako majú.

3) Zviditeľnenie ponuky na porovnávačoch tovaru

Biddujte. A dostaňte svoju ponuku do zoznamu kvalitných obchodov na produktových kartách Heureky a Zboží.cz.

Zo štatistík Heureky –⁠ ak e-shop začne biddovať, tak sa mu zvýšia prekliky v priemere o 69 %. Okrem toho, vplyvom predvianočnej sezóny, rastie aj konverzný pomer.
Zdroj: blog.heureka.cz
Zdroj: blog.heureka.cz
Biddujte s Bidding Foxom a využite prvých 15 dní zdarma.

Ak vás neláka bidding, alternatívou na zviditeľnenie je napríklad cenotvorba. Ako na automatický pricing sa dozviete na webe Pricing Foxu – nástroja pre dynamické preceňovanie produktov.

4) Dodacia doba tovaru

Zákazníci sú čoraz náročnejší, preto cena a rýchlosť dodania tovaru hrajú dôležitú úlohu pri rozhodovaní.

Pri nastavovaní dodacej doby vo feede berte na vedomie, že je veľký rozdiel, ak do elementu DELIVERY_DATE zadáte číslo 0 alebo 1.

Číselnú hodnotu porovnávač tovaru automaticky prevedie na textové vyjadrenie. Číslo 0 znamená, že je tovar skladom a je možné ho okamžite odoslať. Číslo 1 bude prevedené na textovú hodnotu do 3 dní. Malý rozdiel, veľké následky.

Zamyslite sa nad zlomovou dostupnosťou. Tá odpovedá hraničným hodnotám v elemente DELIVERY_DATE. Často sa stačí pohnúť o jedno číslo smerom dolu a tovar dostupný do týždňa môže byť dostupný do 3 dní. A to môže byť rozhodujúce.

Presné špecifikácie elementu DELIVERY_DATE nájdete v odkazoch na Heureke a Zboží.cz. V prípade, že používate Bidding Fox, vás aplikácia na zlomovú dostupnosť upozorní v rámci diagnostiky sortimentu.

Zlomová dostupnost v aplikácii Bidding Fox.
Zlomová dostupnost v aplikácii Bidding Fox.

5) Cena dopravy, dopravcovia a výdajné miesta

Venujte pozornosť aj svojim dopravcom a cene za dopravu. Uistite sa, že si neúčtujete príliš vysokú cenu v porovnaní s konkurenciou. Rovnako dôležité je dať svojim zákazníkom na výber.

Rozdiel v cene dopravy na Heureke.
Rozdiel v cene dopravy na Heureke.
Zistite viac o tom, ako vo feede nastaviť dopravcov, ceny a výdajné miesta pre Zboží.cz a Heureku. Podobný článok venovaný cene dopravy nájdete aj na blogu Mergada.

6) Doručenie balíku do Vianoc

Zákazníkov pred Vianocami zaujíma, či im stihnete doručiť zásielku do Štedrého dňa. Vzhľadom k vyťaženosti dopravcov to nie je ľahká úloha. Vy si však môžete jednoducho uľahčiť prácu a vyhnúť sa nedorozumeniam. Určite si dátum, do kedy môžu zákazníci urobiť objednávku a vy im dokážete garantovať jej doručenie do Vianoc. Nezabudnite dátum vystaviť na viditeľné miesto aj u vás na webe.

Zboží.cz umožňuje v administrácii nastaviť „Doručenie do Štedrého dňa“. Táto informácia sa bude spolu s dátumom zobrazovať pri názve e-shopu na produktových kartách. O nastavení sa dozviete viac na blogu Zboží.cz.

Zdroj: blog.seznam.cz
Zdroj: blog.seznam.cz

Heureka túto možnosť zrušila už pred minuloročnou sezónou. V článku na ich blogu sa dozviete, prečo pristúpila k tomuto kroku.

7) Podpora a komunikácia so zákazníkom

Väčšina z nás zo skúsenosti vie, že predvianočné obdobie dokáže byť uponáhľané, náročné a málokedy časom lásky a pokoja. Aj napriek tomu sa snažte v každej situácii komunikovať rýchlo a transparente. Vyhnete sa tak negatívnej recenzii, a zákazník podobný prístup určite ocení.

Postarajte sa o to, aby vaše kontaktné údaje boli viditeľné a ľahko dohľadateľné. Ak využívate súčasne niekoľko komunikačných kanálov, zvážte ich obmedzenie. Výhodnejšie je mať jeden - dva komunikačné kanály, ktorým sa stíhate venovať naplno. Zabránite tak zbytočným sťažnostiam a udržíte si dobrú povesť.

8) Inšpirujte

Nepochybujeme o tom, že ste sa v živote minimálne jedenkrát trápili, čo kúpiť partnerovi, rodičom či súrodencom pod stromček. Vaši zákazníci sú na tom určite podobne. Pokúste sa ich inšpirovať tipmi na darček, a možno sa práve vďaka tomu rozhodnú nakúpiť práve u vás. Inšpirujte sa u väčších hráčov, ako je napríklad Alza či Tchibo.

Zdroj: Tchibo.sk
Zdroj: Tchibo.sk
Zdroj: Alza.sk
Zdroj: Alza.sk

9) Automatické dobíjanie kreditu

Prečo by ste držali v hlave niečo, čo stačí raz nastaviť a bude fungovať automaticky? Napríklad kredit na Heureke a Zboží.cz. Nastavte si automatické dobíjanie a už nikdy nespadnete nevedomky do FREE režimu. Taká situáciu, obzvlásť v tomto ročnom období, vás môže pripraviť o vysoké tržby.

Spravujete v role agentúry či freelancera niekoľko e-shopov súčasne? Bidding Fox Credit vám poskytuje prehľad o kredite vo všetkých spravovaných e-shopoch na jednom mieste.

 

V predvianočnej sezóne sa neoplatí riskovať a robiť veľké zásahy do webu. Vylepšujte svoj e-shop opatrne a ideálne iba jednoduchšími zákrokmi. V prípade, že počas sezóny narazíte na väčšie chyby, budete mať po Novom roku ďalších 10 mesiacov na vychytávanie múch. Všetci Lišiaci vám držia palce, aby sa Vianoce vydarili podľa predstáv.

 

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Tretí diel otázok
V treťom dieli vašich najčastejších otázok z podpory si vezmeme do parády nejasnosť týkajúcu sa rôznych výsledkov štatistík za rovnaké časové obdobie. To, že čísla nesedia, nemusí znamenať, že ide o nesprávne dáta. Po zhliadnutí najnovšieho videa v tom budete mať určite jasnejšie.
Druhý diel najčastejších otázok z podpory
V druhom diele najčastejších otázok z podpory sa spoločne pozrieme na váš ďalší častý problém, ktorým je nesediaci počet produktov naprieč biddovacími stratégiami. Čím je tento jav spôsobený? Kliknite na video a zistite viac.
Najčastejšie otázky z podpory
Bidding Fox je sofistikovaný nástroj, ktorý už neslúži iba na automatizovaný bidding na Heureke a Zboží, ale ponúka veľa ďalších vymožeností. V tom množstve tlačítok a funkcií sa občas môže stratiť aj najostrieľanejší správca inzercie. Preto sme sa rozhodli predstaviť najčastejšie otázky a problémy, s ktorými vám pomáhame na podpore –⁠ aby bola pre vás práca s Bidding Foxom hračka.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.

.