8 tipov ako môžete podporiť e-shop pred Vianocami

Vianoce sú za rohom a zákazníci začínajú objednávať vo veľkom. Bude váš e-shop tento rok zapadnutý medzi ostatnými, alebo vystupíte z davu a budete kričať do sveta, že u vás sú tie najlepšie vianočné darčeky? Máme pre vás 8 tipov, ako podporiť e-shop pred Vianocami.

1. Skontrolujte e-shop

Opravte chybičky, upravte popisky produktov, ktoré majú najväčší potenciál, aby sa stali darčekmi. Prejdite si celým nákupným procesom. Vždy chcete, aby sa u vás zákazník cítil dobre a nakupovanie pre neho bolo jednoduché. A nechcete vidieť opustený košík, ku ktorému sa už nikto nevráti.

Na malé opravy je čas vždy, tie veľké si ale nechajte na neskôr a do fungujúceho e-shopu príliš nezasahujte, aby sa náhodou niečo nepokazilo.
Urobte si skúšobnú objednávku. Tak najlepšie zistíte, či všetko funguje tak, ako má a nákup je pre zákazníka príjemný.

2. Nájdu vás zákazníci?

Využite porovnávače tovaru, nechajte produkty správne spárovať, aby sa objavili vo vyhľadávaní. Pre jednoduchšiu správu využijete Mergado, ktoré váš feed dokáže pregenerovať na prakticky všetky známe i neznáme varianty.

Ak nemáte špecifický tovar (nábytok, oblečenie atď.) zamerajte sa predovšetkým na Heureka.sk, tam je najviac zákazníkov.

3. Nezapadáte medzi konkurenciu?

Predávate tovar, ktorý ponúka veľké množstvo e-shopov a zapadáte medzi nimi? Biddujte. Budete sa zobrazovať na TOP pozíciách a môžete získať až o 39 % viac preklikov do e-shopu.
Ako funguje bidding, kedy sa oplatí a ako biddovať sa dozviete tu.

Bidding Fox môžete mať na 15 dní zdarma a vyskúšať, či je to pre vás ten správny pomocník.
Ak sa vám stále nedarí dosiahnuť cielenej pozície, skontrolujte, či nemáte nastavený bidding priamo v administrácii Heureky.

4. Aké máte ceny?

Na porovnávačoch tovaru sa produkty radia podľa ceny. Nemusíte byť najlacnejší, ale keď sa budete držať pri cene konkurencie, bude to len k úžitku. Ak máte ceny vyššie, ale zákazníkom dávate nadštandardné služby alebo príslušenstvo, dajte to náležito najavo.

Pre monitoring konkurenčných cien môžete využiť napríklad aplikáciu Pricing Monitor, Pricing Rank alebo Bidding Fox z Mergada.

5. Kedy tovar doručíte?

Či bude mať zákazník tovar doma na druhý deň, alebo za mesiac, je najmä pred Vianocami veľmi dôležitá otázka. Určite sa oplatí mať tovar na sklade, alebo sa aspoň zamyslieť nad tým, či by nebolo možné tovar dodať skôr. Porovnajte vašu dodaciu dobu s konkurenciou, mala by byť najlepšie rovnaká.

Pozor na to, že je veľký rozdiel medzi DELIVERY_DATE 0 a 1.
skladom – 0
do 3 dní – 1-3
do týždňa – 4-7
do 2 týždňov – 8-14
do mesiaca – 15-30
viac ako mesiac – 31 a viac
info v obchode – ak dodaciu dobu neuvádzate

Roľu tu hráte tzv. zlomová dostupnosť. Tá odpovedá vždy hraničným hodnotám v tagu DELIVERY_DATE (Nebolo by možné zlepšiť tovar s dostupnosťou 4 na dostupnosť 3?). Bidding Fox vás v Diagnostike upozorní na produkty, ktoré ju majú.

6. Kto balík privezie? 

Aj doprava veľmi dôležitá, keď sa zákazník rozhoduje, či si u vás tovar objedná. Máte cenník dopravy na e-shope prehľadne a viditeľne spracovaný? Niekto nemá rád Slovenskú poštu, niekto zase DPD, preto je dobré dať zákazníkom na výber. Osobné vyzdvihnutie zásielky je peknou čerešničkou na torte.

7. Stihneme to do Vianoc?

Asi najdôležitejšou otázkou je, či tovar dorazí do Vianoc. To môže byť neľahká úloha, kvôli vyťaženosti dopravcov. Snažte sa zákazníkov informovať o pohybe zásielky, aby vedeli, ako na tom balík je. Miesto dopravy externých dopravcov môžete odporúčať osobný odber.

Určite si dátum, do kedy prijímate objednávky, ktoré stihnú doraziť k zákazníkovi do Vianoc. To im dajte jasne vedieť. Nenastanú tak zbytočné nedorozumenia.

8. Komunikujte so zákazníkmi

Komunikujte prostredníctvom e-mailov. Ale nezabudnite ani na sociálne siete. Tie hýbu svetom a vy by ste na nich mali byť. Nemusíte aktívne prispievať každý deň, ale je potrebné mať niekoľko príspevkov do mesiaca. Zákazníci s vami môžu rýchlo komunikovať. Napríklad cez správy a nemusia na vás hľadať kontakty a písať e-mail.

Ak píšete blog, zdieľajte na sociálnych sieťach svoje články. Ukážte zákazníkom vaše sklady a to, ako pripravujete zásielky. Vytvorte vianočnú inšpiráciu, v ktorej nakombinujete vaše produkty. Príkladom vám môže byť napríklad Bella Rose.

Zaujímajú vás ďalšie tipy na vianočné prípravy? Vybrali sme pre vás zaujímavé články od našich partnerov:

Držíme vám palce, aby sa všetko podarilo tak, ako si predstavujete. Aplikácia Bidding Fox vám môže s veľa problémami pomôcť a posunúť váš e-shop dopredu. Každý si ju môže na 15 dní vyskúšať zdarma, aby zistil, či je to pre jeho e-shop to pravé riešenie.


 

Pridať nový komentár