Nachádzate sa tu

Sprievodca biddingom: Preskúmajte možnosti biddovania

Jednou z variant, ako zviditeľniť svoj e-shopový sortiment, je bidding. V štvrtom diely si predstavíme jeho dostupné možnosti. Dozviete sa, na akom princípe funguje a aké klady a zápory jednotlivé typy ponúkajú. Na záver sme si pre vás pripravili radu od špecialistu na tovarové porovnávače.

Ako bidding funguje

Bidding funguje na aukčnom princípe, formou tzv. PPC reklamy. V pozícii inzerenta ponúkate cenu za preklik (CPC), s touto čiastkou vstupujete do aukcie medzi ostatných konkurentov. Vaším cieľom je dostať sa do výpisu doporučených e-shopov hore na stránke, čím svoj sortiment zviditeľníte.

Produktová karta Heureky - štyri odporúčané ponuky vs osemdesiatdeväť ponúk podľa ceny.

Manuálny vs automatický bidding

Existuje viac spôsobov, ako s biddingom začať. Poďme si ich postupne predstaviť.

Jednotlivé stupne biddingu.

Manuálny bidding

 

a) Biddovanie v administrácii tovarových porovnávačov.

Najčastejšie prebieha na úrovni kategórie, prípadne jednotlivých produktov. Rátajte s tým, že na úrovni porovnávačov nastavíte iba základy biddingu.

Aké sú klady a zápory manuálneho biddingu:

+ Vhodné na zoznámanie s biddingom.

- Jednotlivé položky či kategórie nedokážete spravovať v rámci kontextu vašej ponuky – nezistíte, či je položka skladom, koľko konkurentov je na rovnakej produktovej karte apod.

- Nevhodný pre veľký počet produktov – v prípade nastavenia na úrovni jednotlivých produktov.

- Zaberie veľa času.

 

b) Biddovanie pomocou XML editorov

 

Ďalšie možnosti ručného biddingu sú editory XML feedu, napríklad Mergado. Pri tejto voľbe už máte viac možností a celkovej variability pre svoje biddovanie.

Aké sú klady a zápory biddingu pomocou XML editorov:

+ Biddovanie na základe vlastných zložených podmienok (kombinácie kategórie, značky a ceny, napr.: práčky značky Samsung nad 400 eur.

+ Nastavené podmienky sa vzťahujú aj na nové produkty v sortimente.

+ Hromadné biddovanie.

- Zmena CPC sa prevádza vždy manuálne.

Automatický bidding

 

c) Biddingové automaty 

Jedná sa o chytré nástroje, ktoré pracujú podľa vami nastavených podmienok. Spravujú a dohliadajú na inzerciu, menia CPC v závislosti na konkurencii a vedia toho ešte oveľa viac. 

Aké sú klady a zápory automatického biddingu, konkrétne našej aplikácie Bidding Fox:

Tvorba strategii na mieru.

+ Kontrola nastavených limitov CPC a PNO -> stlmia nákladné produkty.

+ Vhodné pre veľký počet produktov.

+ Pravidelná aktualizácia dát, získavanie dát z porovnávačov cez oficiálnu API.

+ Monitoring konkurencie. 

+ Diagnostika, exporty a reporty.

+ Šetria čas.

+ Podpora v prípade akýchkoľvek nejasností.

- Platený nástroj.

- Musíte mať potrebné znalosti k správnemu nastaveniu.

 

Aby sme užívateľom čo najviac uľahčili nastavenie Bidding Foxu, organizujeme webinár Školenie Bidding Fox pre začiatočníkov. Prihláste sa na naň – je zadarmo. Predstavíme vám tam celú aplikáciu, prejdeme si základné možnosti používania a odpovieme na všetky vaše dotazy.

Príklad požiadavok pre vstup na tovarové porovnávače.

Ako začať s biddingom?  

Biddovanie začína splnením požiadavok konkrétnych tovarových porovnávačov. Jednotlivé platformy majú spravidla rôzne nároky. V Heureke je kľúčová služba Overené zákazníkmi.

Pre budúcich inzerentov odporúčame článok Ako začať s biddingom. Dozviete sa v ňom požiadavky jednotlivých porovnávačov.

Na čo vám odporúčame dať si pozor

Praktických rád nie je nikdy dosť. O jeden takový tip se s námi podělil Filip Vašíček, specialista na zbožové srovnávače z Besteta.

Čo si postrážiť pri prechode z biddingu v administrácii porovnávačov na bidding v produktovom feede

„Pokiaľ budete chcieť po novom riešť bidding vo feede alebo pomocou biddovacieho automatu. Skontrolujte si, či vám v administrácii Heureky neostalo nejaké nastavenie. Jedná sa o nastavenie CPC na bázi produktu. V Heureke toto nastavenie nájdete v záložke Bidding --> Nastavenie cien za preklik.

Kontrola v administrácii e-shopu.

Produkty s nastavenou individuálnou cenou si vyfiltrujete pomocou tohoto checkboxu. V produktoch potom jednoducho nastavené CPC v administrácii zmažte.”

Pokiaľ s Heurekou ešte len začínate, odporúčame vám si přečítať článok Objasnenie položiek Sortiment reportu.

To, že ste bidding správne nastavili, spoznáte nielen na výsledkoch z porovnávačov. Vo svojej funkčnej podobe dokáže minimalizovať náklady, a tým prispieť k naplneniu vašich obchodných cieľov. Sledujte nášho Sprievodcu, kde vám krok za krokom predstavíme jednotlivé úkony efektívneho biddingu.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Release 7.15.0
Využite možnosti nastavenia MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktov a majte prehľad o štatistikách z vyhľadávania na Zboží.cz. Tento úkon využijú odborníci aj začiatočníci v inzercii na druhom najpopulárnejšom porovnávači v Českej republike. V novom release sme okrem tejto vychytávky predstavili aj niekoľko ďalších. Prečítajte si, v čom vám budú užitočné.
Biddovanie minimom
Používate Bidding Fox, máte nastavenú stratégiu a aj tak v produktoch vidíte nižšiu cenu za preklik ako ste čakali? V dnešnom článku si predstavíme niekoľko možností, kedy aplikácia bidduje minimom kategórie. Vysvetlíme si, v akých prípadoch k tomu dochádza, kde zistíte skutočnú cenu za preklik a kedy sa vám biddovanie minimom bude hodiť.
Exporty v Bidding Foxe
V tomto článku vám predstavíme jednotlivé typy exportov. Záleží len na vás, aké informácie sú vo vašom prípade dôležité a čo chcete pravidelne sledovať. Všetko si nastavíte podľa svojich predstáv. Exporty využijete na prácu s dátami, pri reportingu, ale aj na prezentáciu výsledkov svojim klientom.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.