Nachádzate sa tu

Sprievodca biddingom: Preskúmajte možnosti biddovania

Jednou z variant, ako zviditeľniť svoj e-shopový sortiment, je bidding. V štvrtom diely si predstavíme jeho dostupné možnosti. Dozviete sa, na akom princípe funguje a aké klady a zápory jednotlivé typy ponúkajú. Na záver sme si pre vás pripravili radu od špecialistu na tovarové porovnávače.

Ako bidding funguje

Bidding funguje na aukčnom princípe, formou tzv. PPC reklamy. V pozícii inzerenta ponúkate cenu za preklik (CPC), s touto čiastkou vstupujete do aukcie medzi ostatných konkurentov. Vaším cieľom je dostať sa do výpisu doporučených e-shopov hore na stránke, čím svoj sortiment zviditeľníte.

Produktová karta Heureky - štyri odporúčané ponuky vs osemdesiatdeväť ponúk podľa ceny.

Manuálny vs automatický bidding

Existuje viac spôsobov, ako s biddingom začať. Poďme si ich postupne predstaviť.

Jednotlivé stupne biddingu.

Manuálny bidding

 

a) Biddovanie v administrácii tovarových porovnávačov.

Najčastejšie prebieha na úrovni kategórie, prípadne jednotlivých produktov. Rátajte s tým, že na úrovni porovnávačov nastavíte iba základy biddingu.

Aké sú klady a zápory manuálneho biddingu:

+ Vhodné na zoznámanie s biddingom.

- Jednotlivé položky či kategórie nedokážete spravovať v rámci kontextu vašej ponuky – nezistíte, či je položka skladom, koľko konkurentov je na rovnakej produktovej karte apod.

- Nevhodný pre veľký počet produktov – v prípade nastavenia na úrovni jednotlivých produktov.

- Zaberie veľa času.

 

b) Biddovanie pomocou XML editorov

 

Ďalšie možnosti ručného biddingu sú editory XML feedu, napríklad Mergado. Pri tejto voľbe už máte viac možností a celkovej variability pre svoje biddovanie.

Aké sú klady a zápory biddingu pomocou XML editorov:

+ Biddovanie na základe vlastných zložených podmienok (kombinácie kategórie, značky a ceny, napr.: práčky značky Samsung nad 400 eur.

+ Nastavené podmienky sa vzťahujú aj na nové produkty v sortimente.

+ Hromadné biddovanie.

- Zmena CPC sa prevádza vždy manuálne.

Automatický bidding

 

c) Biddingové automaty 

Jedná sa o chytré nástroje, ktoré pracujú podľa vami nastavených podmienok. Spravujú a dohliadajú na inzerciu, menia CPC v závislosti na konkurencii a vedia toho ešte oveľa viac. 

Aké sú klady a zápory automatického biddingu, konkrétne našej aplikácie Bidding Fox:

Tvorba strategii na mieru.

+ Kontrola nastavených limitov CPC a PNO -> stlmia nákladné produkty.

+ Vhodné pre veľký počet produktov.

+ Pravidelná aktualizácia dát, získavanie dát z porovnávačov cez oficiálnu API.

+ Monitoring konkurencie. 

+ Diagnostika, exporty a reporty.

+ Šetria čas.

+ Podpora v prípade akýchkoľvek nejasností.

- Platený nástroj.

- Musíte mať potrebné znalosti k správnemu nastaveniu.

 

Aby sme užívateľom čo najviac uľahčili nastavenie Bidding Foxu, organizujeme webinár Školenie Bidding Fox pre začiatočníkov. Prihláste sa na naň – je zadarmo. Predstavíme vám tam celú aplikáciu, prejdeme si základné možnosti používania a odpovieme na všetky vaše dotazy.

Príklad požiadavok pre vstup na tovarové porovnávače.

Ako začať s biddingom?  

Biddovanie začína splnením požiadavok konkrétnych tovarových porovnávačov. Jednotlivé platformy majú spravidla rôzne nároky. V Heureke je kľúčová služba Overené zákazníkmi.

Pre budúcich inzerentov odporúčame článok Ako začať s biddingom. Dozviete sa v ňom požiadavky jednotlivých porovnávačov.

Na čo vám odporúčame dať si pozor

Praktických rád nie je nikdy dosť. O jeden takový tip se s námi podělil Filip Vašíček, specialista na zbožové srovnávače z Besteta.

Čo si postrážiť pri prechode z biddingu v administrácii porovnávačov na bidding v produktovom feede

„Pokiaľ budete chcieť po novom riešť bidding vo feede alebo pomocou biddovacieho automatu. Skontrolujte si, či vám v administrácii Heureky neostalo nejaké nastavenie. Jedná sa o nastavenie CPC na bázi produktu. V Heureke toto nastavenie nájdete v záložke Bidding --> Nastavenie cien za preklik.

Kontrola v administrácii e-shopu.

Produkty s nastavenou individuálnou cenou si vyfiltrujete pomocou tohoto checkboxu. V produktoch potom jednoducho nastavené CPC v administrácii zmažte.”

Pokiaľ s Heurekou ešte len začínate, odporúčame vám si přečítať článok Objasnenie položiek Sortiment reportu.

To, že ste bidding správne nastavili, spoznáte nielen na výsledkoch z porovnávačov. Vo svojej funkčnej podobe dokáže minimalizovať náklady, a tým prispieť k naplneniu vašich obchodných cieľov. Sledujte nášho Sprievodcu, kde vám krok za krokom predstavíme jednotlivé úkony efektívneho biddingu.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Predávate do zahraničia alebo plánujete expanziu? Bidding Fox Elements vám automaticky zaistí aktuálne kurzy z ČNB a ECB, vďaka ktorým prepočítate ceny presne, rýchlo a bez chýb. Ušetríte čas, získajte prehľad a predávajte efektívne naprieč trhmi.
Kedy v biddingu šliapnuť na plyn a kedy pribrzdiť? Bidding Fox na Mergado Feste odhalil tipy, ako ušetriť tisícky a nestrácať zbytočne kredit.
Prečo Heureka hlási price_don't_match a ako sa tohto varovania zbaviť ? Vďaka drobnej úprave skriptu merania konverzí to teraz pôjde ako po masle. V článku vám ukážeme, ako na to.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.