Nachádzate sa tu

Jednoduchá implementácia dát z Bidding Foxu do Google Spreadsheets

Ak chcete vedieť, ako sa darí vašej inzercii na porovnávačoch tovaru, je nutné venovať pozornosť vyhodnocovaniu. Skúsený správca e-shopu potrebuje mať po ruke aktualizované informácie o produktoch. Pripravili sme návod, ktorý vám uľahčí prácu s dátami.

Exportujte s Lišiakom

Dáta o svojich a konkurenčných produktoch získate niekoľkými spôsobmi. Okrem toho, že si exporty môžete nechať posielať pravidelne na e-mail, existuje aj ďalšia varianta – vytvorenie trvalého odkazu. V oboch prípadoch môžete vygenerovať tri rôzne formátyCSV, XLS a HTML. Informácie obsiahnuté v trvalom odkaze sú aktualizované automaticky dvakrát denne. Vďaka tomu budete mať vždy čerstvé údaje o produktoch.

Tlačítko pre export produktov
Tlačítko pre export produktov.
TipOdkaz si skopírujte a uložte ako záložku do webového prehliadača. Týmto spôsobom môžete export kedykoľvek zdielať či už kolegovi alebo klientovi.

S akým formátom pracovať

Pre import dát do Google Spreadsheets je potrebné vygenerovať export vo formáte CSV. Výsledný odkaz exportu následne implementujete do tabuľky.

Výber exportu v CSV formáte
Výber exportu v CSV formáte.

Ako na to

  • Vyfiltrujte si výber produktov, s ktorými chcete ďalej pracovať
  • Vytvorte export vo formáte CSV
  • Označte checkbox „Vygenerovať verejný odkaz“
  • Následne odkaz importujte do Google Spreadsheets
  • Vyberte si bunku, v ktorej chcete, aby tabuľka začínala     
  • Pomocou funkcie „IMPORTDATA“ vložte svoj skopírovaný odkaz exportu
  • Dáta máte importované a môžete sa pustiť do práce
Pre funkciu IMPORTDATA platí obmedzený počet buniek v tabuľke. V praxi sa osvedčilo neimportovať dokument väčší, ako 50 tisíc buniek.

Implementácia bude vyzerať nasledovne:

=IMPORTDATA("skopírovaný-odkaz-exportu")

Import odkazu do tabuľky
Import odkazu do tabuľky.

 

Dostali sme sa na koniec stručného návodu o práci s exportom. Veríme, že spracovávanie dát bude pre vás o niečo jednoduchšie. Na blogu a sociálnych sieťach môžete sledovať ďalšie články a novinky, ktoré pre vás pripravujeme.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Čo priebežne kontrolovať v aplikácii Bidding Fox
Pre úspešnú inzerciu je potrebné pravidelne kontrolovať výsledky biddingu a stav sortimentu, a na základe toho optimalizovať stratégie. Na nasledujúcich riadkoch poradíme, aké metriky a detekcie by vám pri kontrole nemali ujsť.
Bidding Fox News
Hľadáte zdroje aktualít zo sveta biddingu, pricingu a porovnávačov tovaru? Už viac nemusíte –⁠ ste na správnej adrese. V Bidding Fox News vás čakajú novinky z lišiackej aplikácie, tipy na expanziu s Mergadom, zmeny na Heureke či niekoľko mesiacov pripravované prekvapenie od Pricing Foxu. Užite si svoju pravidelnú dávku e-commerce aktualít.
Šiesty diel
Zoznámte sa s funkciou Znižovať CPC po dosiahnutí cieľa. Tento nenápadný checkbox v nastavení stratégie dokáže divy. Jeho užitočnosť sa líši e-shop od e-shopu. Dokáže pomôcť, ale nie v každom prípade. Preto je potrebné, aby ste poznali jeho úskalia, otestovali ho a bidding riadili na základe výsledkov. Všetko vám vysvetlíme vo videu.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.

.