Ak chcete vedieť, ako sa darí vašej inzercii na porovnávačoch tovaru, je nutné venovať pozornosť vyhodnocovaniu. Skúsený správca e-shopu potrebuje mať po ruke aktualizované informácie o produktoch. Pripravili sme návod, ktorý vám uľahčí prácu s dátami.
Exportujte s Lišiakom
Dáta o svojich a konkurenčných produktoch získate niekoľkými spôsobmi. Okrem toho, že si exporty môžete nechať posielať pravidelne na e-mail, existuje aj ďalšia varianta – vytvorenie trvalého odkazu. V oboch prípadoch môžete vygenerovať tri rôzne formáty – CSV, XLS a HTML. Informácie obsiahnuté v trvalom odkaze sú aktualizované automaticky dvakrát denne. Vďaka tomu budete mať vždy čerstvé údaje o produktoch.
Odkaz si skopírujte a uložte ako záložku do webového prehliadača. Týmto spôsobom môžete export kedykoľvek zdielať či už kolegovi alebo klientovi.S akým formátom pracovať
Pre import dát do Google Spreadsheets je potrebné vygenerovať export vo formáte CSV. Výsledný odkaz exportu následne implementujete do tabuľky.
Ako na to
- Vyfiltrujte si výber produktov, s ktorými chcete ďalej pracovať
- Vytvorte export vo formáte CSV
- Označte checkbox „Vygenerovať verejný odkaz“
- Následne odkaz importujte do Google Spreadsheets
- Vyberte si bunku, v ktorej chcete, aby tabuľka začínala
- Pomocou funkcie „IMPORTDATA“ vložte svoj skopírovaný odkaz exportu
- Dáta máte importované a môžete sa pustiť do práce
Pre funkciu IMPORTDATA platí obmedzený počet buniek v tabuľke. V praxi sa osvedčilo neimportovať dokument väčší, ako 50 tisíc buniek.Implementácia bude vyzerať nasledovne:
=IMPORTDATA("skopírovaný-odkaz-exportu")
Dostali sme sa na koniec stručného návodu o práci s exportom. Veríme, že spracovávanie dát bude pre vás o niečo jednoduchšie. Na blogu a sociálnych sieťach môžete sledovať ďalšie články a novinky, ktoré pre vás pripravujeme.









Pridať nový komentár