Nachádzate sa tu

Nastavte si Bidding Fox tak, aby sa vám dáta k projektu, stratégiám aj produktom sťahovali správne

Dôležitým krokom pre zobrazovanie štatistík v našej aplikácii je výber zdroja údajov. Môžete si vybrať Heureku, Google Analytics alebo Zboží.cz. Záleží na vás, aký chcete zvoliť, každý má svoje špecifické nastavenia. V článku sa pozrieme na časté problémy s párovaním dát a ich riešenia.

K čomu využijete štatistiky v Bidding Foxe

Grafy a štatistiky na stránke Prehľad informujú o výkone celej inzercie. Na kontrolu výsledkov biddingu a sledovanie stavu sortimentu taktiež využijete štatistiky u konkrétnych produktov alebo v detaile stratégií.

Na výber máte niekoľko metrík, obrat, náklady, PNO a mnoho ďalšieho. Na ich základe potom môžete optimalizovať stratégie. Hodiť sa vám bude aj nová možnosť sledovania stratégie a projektu, vďaka ktorej budete mať o inzercii neustály prehľad a nič vám neutečie.

Sledovanie projektu.

Štatistiky pri projekte alebo stratégii sú prázdne

Nezobrazujú sa vám dáta na stránke Prehľad? Skontrolujte si, či máte v Nastavení správne vyplnený zdroj a médium, ktorý sledujete v Google Analytics.

Nastavenie zdroje a media.

V prípade chýbajúcich údajov pri stratégiách, ktoré ste práve vytvorili, počkajte na aplikáciu pravidiel v Mergade. Potom Lišiak do hodiny spočíta novej metriky.

V Bidding Foxe chýbajú dáta o produktoch

V nasledujúcich riadkoch sa dozviete, ako si aplikáciu správne nastavíte tak, aby prebiehalo sťahovanie dát z Google Analytics, Heureky alebo Zboží.cz bez problémov.

Google Analytics

Informácie môžete párovať pomocou ITEM_ID alebo vstupných stránok. Ak zvolíte prvý spôsob, ITEM_ID vo feede sa musí zhodovať so SKU v Google Analytics. Či ich máte nastavené správne, skontrolujete vo vašom e-shope v nastavení konverzného kódu alebo priamo v administrácii Google Analytics. Dôležité je nezabudnúť na aktivovanie Enhanced ecommerce merania v Google Analytics, ktoré je potrebné pre meranie preklikov.

Párovanie štatistík podľa vstupných stránok alebo ITEM_ID.
Pridávate si do feedu ITEM_ID pomocou makra v Mergade? V tomto prípade sa ITEM_ID posiela do Heureky, ale nie do Google Analytics, preto zvoľte párovanie podľa vstupných stránok.

Používate UTM parametre v URL adresách? Riaďte sa nasledujúcim:

  • Ak ich máte nahrané v Google Analytics, musíte ich mať obsiahnuté aj vo feede.
  • V prípade, že ich do Google Analytics neposielate, zaškrtnite checkbox Odstraňovať UTM parametre z URL adries.
  • V zásade si stačí pamätať jednoduché pravidlo – URL adries produktov vo feede musí zodpovedať tým adresám, ktoré posielate do Google Analytics.

Heureka

Na začiatku je potrebné si skontrolovať, či máte v administrácii Heureky zaškrtnutý checkbox Generovať XML reporty. Užívatelia na to často zabúdajú. Do Bidding Foxu sa im potom nesťahujú potrebné feedy a tým pádom v aplikácii nevidia žiadne štatistiky. Počkajte do ďalšieho dňa, než si Lišiak všetko stiahne.

Zboží.cz

Pre bezproblémové fungovanie je potrebné mať vyriešené napojenie na API. Ak ste e-shop s API ešte len prepojili, počkajte hodinu, než sa dáta stiahnu.

 

Ak máte všetko správne nastavené, a aj napriek tomu vidíte miesto pekných čísiel samé nuly, ozvite sa nám a spoločne problém vyriešime. Teraz už viete, ako postupovať v prípade, že sa vám neukazujú žiadne dáta pri projektoch, produktoch alebo stratégiách. Snažili sme sa vám spísať všetky možnosti situácií, ktoré sa vám môžu v praxi nastať.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Novinka Fox Data+
Vytvárate si prehľady o vývoji sortimentu svojho e-shopu častým preklikávaním z jednej stránky na druhú? Všetko robíte ručne a trvá vám to zbytočne dlho? Máme pre vás pohodlný spôsob, ako dáta sledovať automatizovane a z jedného miesta. Predstavujeme novú aplikáciu Fox Data+, ktorá informácie o vývoji vášho tovaru dostane do prehľadných grafov. Pozrime sa na ňu bližšie.
Rozhovor Decathlon
Chcete načerpať inšpiráciu pre prácu s našou aplikáciou a tvorbou stratégií? Na dnešný rozhovor sme oslovili Decathlon, poprednú firmu na trhu športového vybavenia. Na otázky nám odpovedal online marketing špecialista Ing. Jan Nový. Začítajte sa do rozhovoru a získajte know-how, ktoré využijete aj pre svoj e-shop.
Správne nastavená stratégia patrí k prvotným úlohám, bez ktorých sa Lišiak v žiadnej inzercii nezaobíde. Na základe spätnej väzby sme do aplikácie pridali nie len funkciu nastavenia minimálneho cpc. Neviete si predstaviť, ako by ste takúto možnosť využili? Poďme si ju a ďalšie novinky postupne predstaviť.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.

.