Nachádzate sa tu

Ako strážiť nárast a pokles preklikov pri produktoch

Jednou z hlavných výhod online marketingu je, že jeho výsledky sú merateľné a vy viete, či sa inzercia vypláca, alebo nie. Bidding Fox vás vie upozorniť na podozrivé udalosti, ktoré sa vymykajú normám a mohli by viesť ku skresleniu výsledkov. Jednou z nich môže byť prudký nárast alebo pokles kliknutí. Pozrite sa, kde upozornenia nájdete a ako nastavíte notifikácie.

Podstránka Diagnostika obsahuje dôležité informácie o tom, či produkty spĺňajú stanovené ciele, sú spárované, dodržiavajú maximálnu PNO a ďalšie informácie. Jej súčasťou je karta validátor, ktorá stráži neobvyklé správanie.

Validátory v Bidding Foxe

V karte Validátor sú upozornenia na:

  • podozrivé prekliky,
  • súťaž s ďalším automatom,
  • ovplyvňovanie ceny za klik mimo aplikáciu,
  • produkty v biddingu, ktoré nemajú kliknutia,
  • produkty, ktoré vypadli z biddingu,
  • výpadky meraní,
  • nárast a pokles preklikov.

UPOZORNENIE NA NÁRAST A POKLES PREKLIKOV

Nárast môže byť dobrým znamením - o produkty je záujem a zákazníci si ich žiadajú. Dôležité je kontrolovať aj to, či sa s rastúcimi kliknutiami úmerne zvyšuje aj počet objednávok. Ak nie, sú u nich problémy, ktoré je potrebné vyriešiť. Jedným z nich môže byť užívateľsky neprívetivý e-shop, kde zákazník nechce vytvoriť objednávku (jeden druh dopravy, obmedzené možnosti platby a ďalšie.) Môže sa ale jednať aj o cielené preklikávanie vášho kreditu konkurenciou alebo robotmi. Takúto situáciu je potrebné čo najskôr riešiť priamo s podporou porovnávača.

Ak sa vám v tabuľke Pokles preklikov objavia produkty, skontrolujte ich. Zistite príčinu výpadku, dôvodov môže byť totižto hneď niekoľko. Jedným z nich býva lepšia  ponuka konkurencie - kratšia dodacie doba, darčeky alebo doprava zdarma, širšia ponuka príslušenstva atď. Ak je vo vašich silách príčinu odstrániť, urobte to. Môže sa ale stať, že s konkurenciou nebude možné bojovať (nemáte sklady, ich cena je pod vašimi náklady na predaj a pod.). V takom prípade odporúčame zamerať sa v biddingu na iné produkty a k týmto sa vrátiť, až sa ponuka zrovná.

Nárůst a pokles prokliků u produktů
Nárast a pokles preklikov u produktov

NASTAVTE SI UPOZORNENIE DO E-MAILU

Informácie o zmenách v preklikoch nemusíte kontrolovať manuálne. Nastavte si, aby vás Bidding Fox upozornil do e-mailu alebo do Mergada, keď vzrastú alebo klesnú.

Vďaka tejto funkcii v aplikácií vám tieto produkty neutečú a budete si ich môcť strážiť. Upozornenie si môžete nastaviť aj pre metriky, ktoré v aplikácii na prvý pohľad nevidíte. Ako na to sa dozviete v článku o nastavení vlastných metrík pre diagnostiku.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Čo priebežne kontrolovať v aplikácii Bidding Fox
Pre úspešnú inzerciu je potrebné pravidelne kontrolovať výsledky biddingu a stav sortimentu, a na základe toho optimalizovať stratégie. Na nasledujúcich riadkoch poradíme, aké metriky a detekcie by vám pri kontrole nemali ujsť.
Bidding Fox News
Hľadáte zdroje aktualít zo sveta biddingu, pricingu a porovnávačov tovaru? Už viac nemusíte –⁠ ste na správnej adrese. V Bidding Fox News vás čakajú novinky z lišiackej aplikácie, tipy na expanziu s Mergadom, zmeny na Heureke či niekoľko mesiacov pripravované prekvapenie od Pricing Foxu. Užite si svoju pravidelnú dávku e-commerce aktualít.
Šiesty diel
Zoznámte sa s funkciou Znižovať CPC po dosiahnutí cieľa. Tento nenápadný checkbox v nastavení stratégie dokáže divy. Jeho užitočnosť sa líši e-shop od e-shopu. Dokáže pomôcť, ale nie v každom prípade. Preto je potrebné, aby ste poznali jeho úskalia, otestovali ho a bidding riadili na základe výsledkov. Všetko vám vysvetlíme vo videu.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.

.