Nachádzate sa tu

Ako využiť presné dáta o cenách konkurentov v biddingu na Heureke či Zboží.cz

Voľne nadviažame na príspevok o tom, ako využiť dáta z Bidding Foxu a Bidding Fox Elements v Mergade pre automatizovanú cenotvorbu a pozrieme sa, ako by sa tieto dáta dali využiť v biddingu na Heureke či Zboží.cz.

Aké dáta máme k dispozícii

V minulých dieloch nášho feed marketingového seriálu sme si ukázali ako získať okrem iného elementy s dátami:

  • Cenu najlacnejšieho predajcu XPOSITION_P1_PRICE_VAT
  • Cenu druhého najlacnejšieho predajcu XPOSITION_P2_PRICE_VAT
  • Ceny konkrétnych konkurentov XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT kde namiesto xxx uvádzame názov konkurenta.
  • Podobným spôsobom, ako sme získali cenu predajcov XPOSITION_P1_PRICE_VAT a XPOSITION_P2_PRICE_VAT by sme z elementu BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS mohli vyparsovať:
    • Ceny všetkých (až 4) predajcov na TOP pozíciách XPOSITION_B1_PRICE_VAT, XPOSITION_B2_PRICE_VAT, XPOSITION_B3_PRICE_VAT, XPOSITION_B4_PRICE_VAT
    • Názvy e-shopov na TOP pozíciách XPOSITION_B1_COMPETITOR, XPOSITION_B2_COMPETITOR, XPOSITION_B3_COMPETITOR, XPOSITION_B4_COMPETITOR
    • Informácie o prípadných darčekoch GIFT XPOSITION_B1_GIFT, XPOSITION_B2_GIFT, XPOSITION_B3_GIFT, XPOSITION_B4_GIFT
    • Informácie o skladovej dostupnosti XPOSITION_B1_DELIVERY, XPOSITION_B2_DELIVERY, XPOSITION_B3_DELIVERY, XPOSITION_B4_DELIVERY.
      Pozor, výstupom sú textové reťazce, napr. „IN_STOCK“. Tie je nutné previesť na čísla, aby ste ich mohli porovnávať (je väčší, menší, presne) s číselnými hodnotami vlastné skladové dostupnosti DELIVERY_DATE.
    • atp.

Ako využiť tieto dáta v biddingu

Ak vynecháme situáciu, že si na uvedených dátach postavíte vlastný biddingový algoritmus, ktorý pomocou výberov a pravidiel v Mergade vypočíta ponuky za kliknutia svojím spôsobom, môžeme tieto dáta využiť aj vo výberoch. Tieto výbery následne použijete v aplikácii Bidding Fox.

Príklady výberov:

  • Bidduj len ak je moja cena nižšia, ako cena konkrétneho konkurenta PRICE_VAT <XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT.
  • Bidduj len ak konkrétny konkurent nie je v TOP pozíciách BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS.
  • Bidduj viac, ak mám lepšiu skladovú dostupnosť, než ostatní konkurenti na TOP pozíciách.
  • Nebidduj, ak som drahší, než predajcovia na TOP pozíciách.

...a tak by sa dalo pokračovať ďalej.

Prečo využite dáta v Bidding Fox Elements priamo vo výberoch pre riadenie biddingu na Heureke či Zboží.cz

Bežnému užívateľovi budú stačiť základné nástroje Mergada. Pokročilému užívateľovi dobre poslúži Mergado & Bidding Fox. Uvedené príklady pomôžu vyriešiť špeciálne situácie, s ktorými marketingoví špecialisti píšu často na podporu. Vyriešite s nimi taktiež veľa situácií, ktoré sa zdali doteraz „neriešiteľné“. Potrebujete len dáta a štipku vlastnej fantázie.

Ak by vás zaujímali podrobnosti, Jirka z lišiakov vedie školenia biddingu pre pokročilých, ktoré nadväzujú na jeho nabité vstupné školenie biddingu. Kto ich ešte nenavštívil, tak obe odporúčam. Na pokročilom sa dotýka aj naozaj expertného využitia dát v bididngu.

Pridať nový komentár

Ze života biddingového automatu

Čo je bidding a ako funguje
Premýšľate, ako zviditeľniť svoj e-shop na Heureke a Zboží.cz? Na nasledujúcich riadkoch sa dočítate o biddingu na porovnávačoch a o jeho možnostiach a výhodách.
Prvé nastavenie biddingového automatu
Vŕta vám hlavou, ktorý box pri nastavovaní aplikácie zakliknúť a ako vyplniť ostatné políčka, aby Lišiak fungoval správne? V článku na vás čaká popis celej stránky Nastavenie spolu s videonávodom.
Septembrový release
Nástroj Bidding Fox Elements si prešiel zmenami, ktoré užívateľovi rozhodne zjednodušia a sprehľadnia prácu s ním. Elementy sme rozdelili do podstránok podľa okruhov, pribudla možnosť párovať dáta k produktom z Google Analytics a možnosť nastaviť UTM parametre priamo v appke.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox, případové studie a tipy na články z oboru vyhledávačů zboží.