Nachádzate sa tu

Ako pomôcť biddovacím automatom k vyšším ziskom z inzercie? - III. díl - Dostupnosť

Akokoľvek sa informácia o dostupnosti môže zdať byť trochu triviálna, opak je pravdou. Sú situácie, v ktorých je dostupnosť skladom dôkležitejším kritériom, než cena výrobku (pokiaľ sa jedná o nevyhnutnosť, ktorú zákazník potrebuje v čo najkratšom čase). 


Pohľady e-shopov na to, čo vlastne vyplniť do elementu DELIVERY_DATE, sa rôzni. Napríklad pri tovare skladom:

  • e-shop vyplní hodnotu DELIVERY_DATE vo význame, za ako dlho bude tovar u zákazníka, teda DELIVERY_DATE = 1 (väčšina prepravcov doručí balíček na druhý deň)
  • e-shop vyplní hodnotu DELIVERY_DATE vo význame, za koľko dní od prijatia platby tovar odošle, teda DELIVERY_DATE = 0 (odosiela v rovnaký deň)

Oba e-shopy majú tovar skladom, ale ich ponuka sa vo vyhľadávačoch tovaru bude zobrazovať rôzne. Prvý bude mať ponuku s dostupnosťou do 3 dní, druhý skladom. Takých situácií môže nastať viac, napr. pokiaľ vyplníte ako dostupnosť 4 dni namiesto 3 a už vači ponuku návštevníci heureky alebo Zboží.cz vidí s dodaním do týždňa. Ďalšie "zlomy" nastávajú s dostupnosťou 8 a 15 dní. Ponuka do týždňa sa ešte do top pozícií (biddovaných) dostane podľa toho, akú dostupnosť uvádza konkurencia. Ale s lhôtou "do 14 dní" už to bude mať biddovací automat veľmi ťažké a pravdepodobne vás na pozície po ktorých tak túžite nedostane.  


Ako zistiť dostupnost vašich produktov?

Existuje niekoľko možností, ako sa dostať k rôznym typom informacií o vašich produktoch. Najjednoduchšie je si urobiť audit feedu (zadarmo), v ktorom sa o takých položkách (a tiež o ďalších problémoch) dozviete.

Ďalšou možnosťou je Bidding Fox - v Diagnostike zistíte, koľko výrobkov má dlhú dodaciu dobu (teda dlhšiu než skladom, pokiaľ nenastavíte inak) a znovu vám ponúkne export do CSV alebo výber do Mergada. Krokov, ktoré následne podniknúť, môže byť viac:

  • skontrolujte si, akú hodnotu má v Mergade nastavený tovar, ktorý máte v e-shope skladom. Pokiaľ máte hodnotu nastavenú na 1 a pritom je tovar na sklade, môžete toto hromadne zmeniť v Mergade,
  • prejdite tovar, ktorý má hraničnú dostupnosť (3 alebo 4 dni, 7 alebo 8 dní apod.) a uistite sa, že je táto dodacia doba správna, prípadne (pokiaľ je to možné) hľadajte priestor pre zrýchlenie distribúcie. 

Tip: V Mergade si na kartke Pravidlá môžete zobraziť, akých hodnôt element DELIVERY_DATE nadobúda a pri niektorých treba pouvažovať o úprave. (Pravidlá -> Upraviť elementy -> „hamburger“ menu ikona pri elemente DELIVERY_DATE

Ako zobrazuje Heureka a Zboží.cz dostupnosť

Pre doplnenie prikladáme prehľad o tom, ako Heureka a Zboží.cz zobrazuje dostupnosť podľa hodnôt v DELIVERY_DATE.


Heureka

INFO NA HEUREKE VAŠA DOSTUPNOSŤ
skladom 0
do 3 dní 1-3
do týždňa 4-7
do 2 týždňov 8-14
do mesiaca 15-30
viac než mesiac 31 a viac
info v obchode pokiaľ dodaciu dobu neuvádzate

Kompletná dokumentácia tu.

Zboží.cz

INFO NA ZBOŽÍ VAŠA DOSTUPNOSŤ
skladom 0
do 3 dní 1-3
do týždňa 4-7
viac ako týždeň 8-30
na dotaz 31 a viac


Kompletná dokumentácia tu.

Pokiaľ ste sa dočítali až sem, máme pre vás za odmenu dve odporúčania: 

  • V prvom rade sa zamyslite nad tým, či správne uvádzate dostupnosť v DELIVERY_DATE. Aj malá revízia môže spôsobiť veľké zmeny v objednávkach. 
  • Po druhé, občas sme sa stretli aj s e-shopmi, ktoré s dostupnosťou podvádzali - uvádzali, že majú všetok tovar skladom, aj keď to nebola pravda. Tento nepoctivý prístup dôrazne neodporúčame. Jednak vým vytvára naštvaných klientov (ktorí vám to vrátia v hodnotení e-shopu), druhak dostupnosť kontrolujú samotné vyhľadávače a v prípade nezrovnalosti vám môžu inzerciu kompletne zablokovať! 

Ďalšie tipy na zlepšenie práce s Bidding Foxom nájdete v článkoch o nastavení správnej ceny výrobku alebo kontrole spárovanosti produktov. 

Zo života biddingového automatu

Rozhovor o biddingu
Vianočná sezóna sa nezadržateľne blíži a e-shopy začínajú bojovať o pozornosť svojich zákazníkov. Bidding je jednou z variánt, vďaka ktorej môžu svoje produkty na porovnávačoch tovaru viac...
Bidding Audit
Je to skoro pol roka, čo sme vám predstavili novinku Bidding Audit. Vďaka tomuto nástroju zanalyzujete svoju inzerciu na porovnávačoch tovaru a zistíte, kde sú jej slabé miesta. Odhalí napríklad...
Septembrové novinky v Bidding Foxe, Pricing Foxe a vo svete porovnávačov
Uplynulý mesiac bol naozaj nabitý. V Pricing Foxe sme pre vás spoločne s Ondrejom Hamouzom pripravili prvú prípadovú štúdiu, z ktorej máme veľkú radosť. Priblíži vám využitie Líšky na monitoring...

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.

.