Nachádzate sa tu

Ako pomôcť biddovacím automatom k vyšším ziskom z inzercie? - I. diel - Správna cena

Máme Overené zákazníkmi na Heureke, spárovaný počet položiek, môžeme začať biddovať, skúšame využívať biddovacie automaty. Nejaké výsledky nám prinášajú, ale popravde sme čakali väčšiu zmenu. Čo ďalej? 

Jednoducho sa dá povedať, že iba biddovať nestačí. Ani biddovacie automaty toho moc nezmôžu, pokiaľ im nepripravíme dobré podmienky. Z našej skúsenosti s inzerciou na Heureke sa často objavujú tri problémy, ktoré môžu výkon inzercie dosť zásadne ovplyvniť. V krátkom seriáli sa postupne pozrieme, aké to sú a ako sa s nimi vysporiadať pomocou aplikácie Bidding Fox. 

Rozumná cena

Správna cena je dôležitou časťou predaja vášho produktu. Správna ale nemusí nutne znamenať najnižšia. Aká teda? 


 
Podľa nás správna cena poskytuje predajcovi dostatočnú maržu a zároveň je dosť nízka na to, aby bola pre zákazníka atraktívna. Pri jej nastavovaní sa teda oplatí myslieť na seba, zákazníka i konkurenciu. 

Ako takú cenu nastaviť a dlhodobo udržovať bez nekonečného prechádzania jednotlivých produktových kariet na Heureke? 

So strážením i úpravami vašej cenovej ponuky vám môže pomôcť Bidding Fox. Základom je prehľadový graf, ktorý uvidíte na karte Diagnostika. Ten názorne ukazuje, koľko produktov z vašej ponuky má príliš vysokú cenu a ich bidding vás teda bude stáť veľa peňazí. Lišiak si sťahuje dáta pravidelne každý deň a má pre vás preto celkom čerstvý pohľad. 

S týmito informáciami je potom nutné ďalej pracovať - stiahnuť si "problémové" produkty do CSV a ich cenu manuálne upraviť praimo v e-shope

Ďalšie možnosti, ako získať komplexný prehľad o svojej ponuke a jej úpravách, je využiť Mergadovu aplikáciu Pricing Monitor, ktorá vaše dáta kontroluje tiež denne a pripravuje z nich reporty, o tom, ako si vaša ponuka stojí. Čo všetko vám reporty povedia? 

  • aké produkty zlacnieť, pretože sa cena zreteľne líši od zaujímavejších ponúk a tak pre vás nebude mať moc zmysel snažiť sa držať také položky na pozíciách a platiť za každý preklik vysoké ceny 
  • aké produkty majú priestor pre navýšenie predajnej ceny
  • aké produkty predávate so zápornou maržou 
  • a ďalšie. 

Podrobný popis tejto aplikácie nájdete v samostatnom článku.


Každopádne venovať pozornosť cenám svojím i cenám konkurencie sa pri biddovaní oplatí. Aj malá zmena vám môže priniesť vyššie tržby alebo znížiť náklady. Využite múdreho lišiaka z Bidding Foxu vo svoj prospech!

Ďalšie diely seriálu sa budú venovať spárovanosti produktov a dostupnosti tovaru. 

Zo života biddingového automatu

Release 7.15.0
Využite možnosti nastavenia MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktov a majte prehľad o štatistikách z vyhľadávania na Zboží.cz. Tento úkon využijú odborníci aj začiatočníci v inzercii na druhom najpopulárnejšom porovnávači v Českej republike. V novom release sme okrem tejto vychytávky predstavili aj niekoľko ďalších. Prečítajte si, v čom vám budú užitočné.
Biddovanie minimom
Používate Bidding Fox, máte nastavenú stratégiu a aj tak v produktoch vidíte nižšiu cenu za preklik ako ste čakali? V dnešnom článku si predstavíme niekoľko možností, kedy aplikácia bidduje minimom kategórie. Vysvetlíme si, v akých prípadoch k tomu dochádza, kde zistíte skutočnú cenu za preklik a kedy sa vám biddovanie minimom bude hodiť.
Exporty v Bidding Foxe
V tomto článku vám predstavíme jednotlivé typy exportov. Záleží len na vás, aké informácie sú vo vašom prípade dôležité a čo chcete pravidelne sledovať. Všetko si nastavíte podľa svojich predstáv. Exporty využijete na prácu s dátami, pri reportingu, ale aj na prezentáciu výsledkov svojim klientom.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.