Nachádzate sa tu

Ako môžu výrobcovia a distribútori tovaru využiť cool dáta z prehľadu konkurencie aplikácie Bidding Fox

V tomto článku nadviažem na minulý prehľad darčekov GIFT. Pripravil som si praktické využitie, vytvoril pre vás makro a v závere zistil, že informácie získavam zbytočne zložito. A stačí sa pritom poriadne pozrieť do aplikácie Bidding Fox, na stránku monitoring Konkurencia. Poďme sa teda spolu zamyslieť, k čomu by informácie z prehľadu konkurencie mohol využiť vendor.

Kto je vendor

Výrobca či distribútor tovaru. Na našom trhu zastupuje značku a rád by mal prehľad o tom, čo sa deje. V našom prípade má vlastný e-shop. Na ňom môže predávať za „odporúčané“ ceny. Ale aj nemusí.

Prehľad konkurencie v aplikácii Bidding Fox

Pripomeňme, že stránka Konkurencia vyzerá takto:

Anonymizovaná stránka Konkurencia aplikácie Bidding Fox.
Anonymizovaná stránka Konkurencia aplikácie Bidding Fox.

Podrobne ju Zdeňka opísala v tomto článku. V skratke ide o tabuľku predajcov tovaru, ktorá má vendorov e-shop v ponuke. Prehľad graficky ukazuje koľko tovaru majú v ponuke e-shopy spoločne, rozdiel v cenových hladinách a podobne. Obsah tabuľky je možné filtrovať, napr. podľa značky (element MANUFACTURER) tovaru alebo podľa kategórií. To je cenné. Jednotlivých predajcov možno rozkliknúť na stránku s detailnými informáciami.

K čomu by monitoring konkurencie mohli využiť vendori

Osobne sa domnievam, že využitie je široké a informácie sú cenné. Uvediem príklady otázok, na ktoré vie stránka Konkurencia odpovedať.

  • Ktorí predajcovia predávajú môj tovar?
  • Majú moji dealeri môj tovar skutočne v ponuke?
    Sú dealeri môjho tovaru aktívny? Majú tovar skutočne v ponuke, alebo je vzťah so mnou pre nich bezcenný? Hodí sa to pre analýzu ponuky partnerov. Ak e-shop vendora ponúka aj iné značky, ako tie, ktoré sám vyrába alebo distribuuje, možno prehľad obmedziť len na vybrané značky, čo je praktické.
  • Akí predajcovia ponúkajú môj tovar, hoci s nimi nemám priamy dealerský vzťah?
  • Môže ísť o predajcov, ktorí obchádzajú oficiálneho distribútora a tovar dovážajú napr. zo zahraničia. Alebo sa môže hodiť na zoznam predajcov, kam by mohol vendor vyslať obchodníka pre nadviazanie priameho vzťahu.
  • Má môj tovar v aktívnej ponuke konkrétneho predajcu? Koľko položiek ponúka?
  • Môžeme skontrolovať konkrétneho predajcu a posúdiť, ako aktívny je pri ponuke tovaru vendor. Ponúka celé portfólio? Ponúka len časť? A za aké ceny? S akou skladovou dostupnosťou?
  • Ako sa líši cenová hladina konkrétnych predajcov od mojich "odporúčaných" cien?
  • Občas sa hodí mať prehľad, kto predáva lacnejšie a kto drahšie, než sú „odporúčané“ ceny vendorov.

A určite by sme našli aj ďalšie cenné informácie.

Praktické je najmä to, že tieto informácie možno získať obratom, bez špeciálnej konfigurácie. Stačí sa na uvedené dáta pozrieť z toho správneho uhlu.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Správne nastavená stratégia patrí k prvotným úlohám, bez ktorých sa Lišiak v žiadnej inzercii nezaobíde. Na základe spätnej väzby sme do aplikácie pridali nie len funkciu nastavenia minimálneho cpc. Neviete si predstaviť, ako by ste takúto možnosť využili? Poďme si ju a ďalšie novinky postupne predstaviť.
Biddovanie pomocou Bidding Fox Elements
Ako efektívne využijete dáta zo Sortiment reportu a akým spôsobom ich môžete spracovať pomocou Mergada a Bidding Fox Elements? Na to si posvietime v návode od Petra Janouška, online marketing...
Sprievodca biddingom: Vylepšite svoju inzerciu
Potrebujete objasniť, či má zmysel spúšťať automatický bidding na sortiment vášho e-shopu? Získajte istotu pri nastavovaní inzercie a výbere biddingovej stratégie. Tretí diel nášho sprievodcu vám prinesie odpovede na časté otázky, ktoré trápia e-shopárov pri bidovaní na porovnávačoch tovaru.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.

.