Nachádzate sa tu

Ako môžu výrobcovia a distribútori tovaru využiť cool dáta z prehľadu konkurencie aplikácie Bidding Fox

V tomto článku nadviažem na minulý prehľad darčekov GIFT. Pripravil som si praktické využitie, vytvoril pre vás makro a v závere zistil, že informácie získavam zbytočne zložito. A stačí sa pritom poriadne pozrieť do aplikácie Bidding Fox, na stránku monitoring Konkurencia. Poďme sa teda spolu zamyslieť, k čomu by informácie z prehľadu konkurencie mohol využiť vendor.

Kto je vendor

Výrobca či distribútor tovaru. Na našom trhu zastupuje značku a rád by mal prehľad o tom, čo sa deje. V našom prípade má vlastný e-shop. Na ňom môže predávať za „odporúčané“ ceny. Ale aj nemusí.

Prehľad konkurencie v aplikácii Bidding Fox

Pripomeňme, že stránka Konkurencia vyzerá takto:

Anonymizovaná stránka Konkurencia aplikácie Bidding Fox.
Anonymizovaná stránka Konkurencia aplikácie Bidding Fox.

Podrobne ju Zdeňka opísala v tomto článku. V skratke ide o tabuľku predajcov tovaru, ktorá má vendorov e-shop v ponuke. Prehľad graficky ukazuje koľko tovaru majú v ponuke e-shopy spoločne, rozdiel v cenových hladinách a podobne. Obsah tabuľky je možné filtrovať, napr. podľa značky (element MANUFACTURER) tovaru alebo podľa kategórií. To je cenné. Jednotlivých predajcov možno rozkliknúť na stránku s detailnými informáciami.

K čomu by monitoring konkurencie mohli využiť vendori

Osobne sa domnievam, že využitie je široké a informácie sú cenné. Uvediem príklady otázok, na ktoré vie stránka Konkurencia odpovedať.

  • Ktorí predajcovia predávajú môj tovar?
  • Majú moji dealeri môj tovar skutočne v ponuke?
    Sú dealeri môjho tovaru aktívny? Majú tovar skutočne v ponuke, alebo je vzťah so mnou pre nich bezcenný? Hodí sa to pre analýzu ponuky partnerov. Ak e-shop vendora ponúka aj iné značky, ako tie, ktoré sám vyrába alebo distribuuje, možno prehľad obmedziť len na vybrané značky, čo je praktické.
  • Akí predajcovia ponúkajú môj tovar, hoci s nimi nemám priamy dealerský vzťah?
  • Môže ísť o predajcov, ktorí obchádzajú oficiálneho distribútora a tovar dovážajú napr. zo zahraničia. Alebo sa môže hodiť na zoznam predajcov, kam by mohol vendor vyslať obchodníka pre nadviazanie priameho vzťahu.
  • Má môj tovar v aktívnej ponuke konkrétneho predajcu? Koľko položiek ponúka?
  • Môžeme skontrolovať konkrétneho predajcu a posúdiť, ako aktívny je pri ponuke tovaru vendor. Ponúka celé portfólio? Ponúka len časť? A za aké ceny? S akou skladovou dostupnosťou?
  • Ako sa líši cenová hladina konkrétnych predajcov od mojich "odporúčaných" cien?
  • Občas sa hodí mať prehľad, kto predáva lacnejšie a kto drahšie, než sú „odporúčané“ ceny vendorov.

A určite by sme našli aj ďalšie cenné informácie.

Praktické je najmä to, že tieto informácie možno získať obratom, bez špeciálnej konfigurácie. Stačí sa na uvedené dáta pozrieť z toho správneho uhlu.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Rozhovor o biddingu
Vianočná sezóna sa nezadržateľne blíži a e-shopy začínajú bojovať o pozornosť svojich zákazníkov. Bidding je jednou z variánt, vďaka ktorej môžu svoje produkty na porovnávačoch tovaru viac...
Bidding Audit
Je to skoro pol roka, čo sme vám predstavili novinku Bidding Audit. Vďaka tomuto nástroju zanalyzujete svoju inzerciu na porovnávačoch tovaru a zistíte, kde sú jej slabé miesta. Odhalí napríklad...
Septembrové novinky v Bidding Foxe, Pricing Foxe a vo svete porovnávačov
Uplynulý mesiac bol naozaj nabitý. V Pricing Foxe sme pre vás spoločne s Ondrejom Hamouzom pripravili prvú prípadovú štúdiu, z ktorej máme veľkú radosť. Priblíži vám využitie Líšky na monitoring...

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.

.