Lišiacke odporúčania pre bidding

Cielenie, cena a dostupnosť. Tri podstatné faktory, ktoré ovplyvňujú inzerciu na Heureke. Bidding Fox vám vo svojej diagnostike ukáže, na ktorých pozíciách si vedú vaše produkty najlepšie, kde by ste mohli upraviť cenu a či by ste nemali preveriť, akú dostupnosť Heureka pri vašich ponukách zobrazuje.

Diagnostika v Bidding Foxu

Pozície v biddingu

Častým požiadavkom inzerenta je byť na prvej pozícii v biddingu. Vo vyhľadávačoch tovaru, PPC reklame, fulltextovom vyhľadávaní… Nie vždy rastie obrat, alebo dokonca zisk priamo úmerne s úsilím vynaloženým pre získanie prvej pozície. Je dobré vedieť, že nie vždy je potrebné byť prvý. Vaše produkty môžu mať viac objednávok z 2., 3., alebo aj 4. pozície. V odporúčaniach v aplikácii vidíte, koľko produktov sa umiestnilo na jednotlivých pozíciách a koľko preklikov pozície získali. Občas vás táto štatistika môže prekvapiť a zistíte, že sa v niektorých stratégiách oplatí cieliť na 2. a 3. pozíciu, pretože prináša viac preklikov než 1. Ak vaša stratégia už nejaký čas beží, pozrite sa, ako si vedie na jednotlivých pozíciách.

Pozícia podľa ceny

Cena vašich produktov na Heureke je stále omieľaná téma. Ale pre istotu. Cena vašich produktov by mala odpovedať cene konkurencie. Prečo? Zákazníka na Heureke ovplyvňuje len niekoľko faktorov, ktoré pri danom produkte vidia. Dostupnosť, cena dopravy, cena samotná a niekoľko ďalších. Čím nižšie, tým je väčšia pravdepodobnosť, že u vás nakúpia. ALE! Určite sa vám zdá, keď ste v pozícii zákazníka, nízka cena podozrivá. Dávajte pozor, aby bola optimálna v porovnaní vašich nákladov a konkurencie a aby sa predaj stále oplatil. Dôležité je cenu optimalizovať. Odporúčanie v Bidding Fox vám ukáže produkty, pri ktorých by ste sa mali zamerať na cenu a byť medzi 5 najlacnejšími e-shopmi.

Zlomová dostupnosť

Heureka pracuje s elementom DELIVERY_DATE takto:

  • skladom - 0
  • do 3 dní - 1-3
  • do týždňa - 4-7
  • do 2 týždňov - 8-14
  • do mesiaca - 15-30
  • viac než mesiac - 31 a viac
  • info v obchode - ak dodaciu dobu neuvádzate

Znamená to, že keď máte vo feede vyplnenú dodaciu dobu hodnotu 1, teda do 1 dňa (<DELIVERY_DATE>1</DELIVERY_DATE>), Heureka zobrazí informáciu, že je váš produkt k dostaniu do 3 dní.

Zlomová dostupnosť v Bidding Fox vás upozorní na také produkty, ktoré stoja na hranici medzi jednotlivými termínmi. Teda pri dostupnosti 4,8, a 15. Pri týchto produktoch je dobré sa zamyslieť, či ich nie ste schopní poslať o deň skôr, aby ste sa posunuli v dostupnosti na Heureke a získavali tak viac objednávok.

Máte tovar skladom, ale v dobrej viere, že tovar bude u zákazníka do 1 dňa, máte vo feede uvedené (<DELIVERY_DATE>1</DELIVERY_DATE>)? Rýchlo s jednotkou preč a nahradiť 0, prichádzate o objednávky.
Nikdy s dostupnosťou vašich produktov neklamte! Heureka dostupnosť často kontroluje a mohli by ste prísť o celú inzerciu.
Na Heureke je v DELIVERY_DATE veľký rozdiel medzi 0,1 a nevyplneným elementom. Predstavte si, že pre svojho štvornohého kamaráta zháňate na poslednú chvíľu granule. Budete čakať 3 dni, alebo ich chcete mať už zajtra?

Zhrnutie

 

  • Sledujte, ktoré pozície v biddingu vám prinášajú najviac preklikov a na základe týchto informácií stanovujte cieľe ďalších stratégií a optimalizujte tie stávajúce.
  • Cena vašich produktov by mala byť zrovnateľná s konkurenciu.
  • Prekontrolujte zlomovú dostupnosť pri produktoch. Vedeli by ste ich doručiť rýchlejšie?
  • S dostupnosťou produktov nikdy neklamte.

Používajte pre svoju prácu diagnostiku? Optimalizujte, pretože aj malé a rýchle úpravy vám môžu zvýšiť tržby.

Pridať nový komentár

Ďalšie články

Hodnoty CPC a PNO jsou v biddingu velmi podstatné. Mají ale svá úskalí. Jak s nimi můžete pracovat?
Diagnostika v Bidding Foxu
Bidding Fox zpracovává velké množství dat , která jsou užitečná i pro další práci s vaším feedem. Byla by škoda je nechat jen tak ležet na serverech a nevyužívat je. Proto je v aplikaci máte k dispozici . Jsou nedílnou součástí diagnostiky a ta pomáhá tomu, aby vaše inzerce byla ještě lepší než je teď.