Nachádzate sa tu

Lišiacke odporúčania pre bidding

Cielenie, cena a dostupnosť. Tri podstatné faktory, ktoré ovplyvňujú inzerciu na Heureke. Bidding Fox vám vo svojej diagnostike ukáže, na ktorých pozíciách si vedú vaše produkty najlepšie, kde by ste mohli upraviť cenu a či by ste nemali preveriť, akú dostupnosť Heureka pri vašich ponukách zobrazuje.

Diagnostika v Bidding Foxu

Pozície v biddingu

Častým požiadavkom inzerenta je byť na prvej pozícii v biddingu. Vo vyhľadávačoch tovaru, PPC reklame, fulltextovom vyhľadávaní… Nie vždy rastie obrat, alebo dokonca zisk priamo úmerne s úsilím vynaloženým pre získanie prvej pozície. Je dobré vedieť, že nie vždy je potrebné byť prvý. Vaše produkty môžu mať viac objednávok z 2., 3., alebo aj 4. pozície. V odporúčaniach v aplikácii vidíte, koľko produktov sa umiestnilo na jednotlivých pozíciách a koľko preklikov pozície získali. Občas vás táto štatistika môže prekvapiť a zistíte, že sa v niektorých stratégiách oplatí cieliť na 2. a 3. pozíciu, pretože prináša viac preklikov než 1. Ak vaša stratégia už nejaký čas beží, pozrite sa, ako si vedie na jednotlivých pozíciách.

Pozícia podľa ceny

Cena vašich produktov na Heureke je stále omieľaná téma. Ale pre istotu. Cena vašich produktov by mala odpovedať cene konkurencie. Prečo? Zákazníka na Heureke ovplyvňuje len niekoľko faktorov, ktoré pri danom produkte vidia. Dostupnosť, cena dopravy, cena samotná a niekoľko ďalších. Čím nižšie, tým je väčšia pravdepodobnosť, že u vás nakúpia. ALE! Určite sa vám zdá, keď ste v pozícii zákazníka, nízka cena podozrivá. Dávajte pozor, aby bola optimálna v porovnaní vašich nákladov a konkurencie a aby sa predaj stále oplatil. Dôležité je cenu optimalizovať. Odporúčanie v Bidding Fox vám ukáže produkty, pri ktorých by ste sa mali zamerať na cenu a byť medzi 5 najlacnejšími e-shopmi.

Zlomová dostupnosť

Heureka pracuje s elementom DELIVERY_DATE takto:

  • skladom - 0
  • do 3 dní - 1-3
  • do týždňa - 4-7
  • do 2 týždňov - 8-14
  • do mesiaca - 15-30
  • viac než mesiac - 31 a viac
  • info v obchode - ak dodaciu dobu neuvádzate

Znamená to, že keď máte vo feede vyplnenú dodaciu dobu hodnotu 1, teda do 1 dňa (<DELIVERY_DATE>1</DELIVERY_DATE>), Heureka zobrazí informáciu, že je váš produkt k dostaniu do 3 dní.

Zlomová dostupnosť v Bidding Fox vás upozorní na také produkty, ktoré stoja na hranici medzi jednotlivými termínmi. Teda pri dostupnosti 4,8, a 15. Pri týchto produktoch je dobré sa zamyslieť, či ich nie ste schopní poslať o deň skôr, aby ste sa posunuli v dostupnosti na Heureke a získavali tak viac objednávok.

Máte tovar skladom, ale v dobrej viere, že tovar bude u zákazníka do 1 dňa, máte vo feede uvedené (<DELIVERY_DATE>1</DELIVERY_DATE>)? Rýchlo s jednotkou preč a nahradiť 0, prichádzate o objednávky.
Nikdy s dostupnosťou vašich produktov neklamte! Heureka dostupnosť často kontroluje a mohli by ste prísť o celú inzerciu.
Na Heureke je v DELIVERY_DATE veľký rozdiel medzi 0,1 a nevyplneným elementom. Predstavte si, že pre svojho štvornohého kamaráta zháňate na poslednú chvíľu granule. Budete čakať 3 dni, alebo ich chcete mať už zajtra?

Zhrnutie

 

  • Sledujte, ktoré pozície v biddingu vám prinášajú najviac preklikov a na základe týchto informácií stanovujte cieľe ďalších stratégií a optimalizujte tie stávajúce.
  • Cena vašich produktov by mala byť zrovnateľná s konkurenciu.
  • Prekontrolujte zlomovú dostupnosť pri produktoch. Vedeli by ste ich doručiť rýchlejšie?
  • S dostupnosťou produktov nikdy neklamte.

Používajte pre svoju prácu diagnostiku? Optimalizujte, pretože aj malé a rýchle úpravy vám môžu zvýšiť tržby.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Release 7.15.0
Využite možnosti nastavenia MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktov a majte prehľad o štatistikách z vyhľadávania na Zboží.cz. Tento úkon využijú odborníci aj začiatočníci v inzercii na druhom najpopulárnejšom porovnávači v Českej republike. V novom release sme okrem tejto vychytávky predstavili aj niekoľko ďalších. Prečítajte si, v čom vám budú užitočné.
Biddovanie minimom
Používate Bidding Fox, máte nastavenú stratégiu a aj tak v produktoch vidíte nižšiu cenu za preklik ako ste čakali? V dnešnom článku si predstavíme niekoľko možností, kedy aplikácia bidduje minimom kategórie. Vysvetlíme si, v akých prípadoch k tomu dochádza, kde zistíte skutočnú cenu za preklik a kedy sa vám biddovanie minimom bude hodiť.
Exporty v Bidding Foxe
V tomto článku vám predstavíme jednotlivé typy exportov. Záleží len na vás, aké informácie sú vo vašom prípade dôležité a čo chcete pravidelne sledovať. Všetko si nastavíte podľa svojich predstáv. Exporty využijete na prácu s dátami, pri reportingu, ale aj na prezentáciu výsledkov svojim klientom.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.